×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
حجم تجارت خارجی در گمرکات خوزستان افزایش یافت

غلامرضا بلوطی میرزا  افزود: پارسال ۲۰ میلیون و ۵۶۴هزار تن کالا به ارزش ۱۰ میلیارد دلار از طریق گمرکات خوزستان به ویژه گمرک بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شد.

وی گفت: این میزان واردات کالا از گمرکات خوزستان که بیشتر آن کالاهای اساسی(نهاده‌های دامی و غلات) بود در مقایسه با سال ۱۳۹۹ از لحاظ ارزشی ۱۸ درصد و از نظر وزنی ۲۳درصد افزایش داشته است.

کالاهای اساسی ، سرمایه‌ای، مواد اولیه صنایع، وسایل مکانیکی و الکترونیکی مهمترین اقلام وارداتی از گمرکات خوزستان به کشور در پارسال بود.
ناظر گمرکات خوزستان ادامه داد: پارسال ۱۷میلیون و ۳۵۲هزار تن کالا به ارزش ۶ میلیارد و ۷۷۱ میلیون دلار از گمرکات خوزستان صادر شد که از نظر ارزش ۱۲درصد و از لحاظ وزنی ۷۵درصد رشد در مقایسه با سال ۱۳۹۹ داشت.

انواع مصالح ساختمانی ، کلینکر (ماده اولیه سیمان)، آهن آلات، مواد غذایی ، تره بار ، وسایل خانگی، مکانیکی و صنایع دستی مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان بود.
به گفته بلوطی میرزا، عراق ، امارات متحده عربی ، قطر ، عمان ، کشورهای آسیای میانه و جنوب شرق آسیا، چین، هندوستان ، ترکیه و افغانستان مقصد کالاهای صادراتی از گمرکات خوزستان بود.

وی توسعه تجارت با کشورهای همسایه و روان سازی صادرات را از مهمترین اولویت‌های کاری گمرکات خوزستان در امسال بیان کرد.
خوزستان با توجه به دسترسی به آبهای آزاد ، بنادر ، امکانات حمل و نقل ریلی و جاده‌ای ، فرودگاه‌های بین‌المللی، همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق شرایط مناسبی برای توسعه حجم تجارت خارجی دارد.

اهواز ، بندر امام خمینی(ره) ، آبادان و خرمشهر مهمترین واحدهای گمرکی خوزستان هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.