×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۱۵ میلیارد ریال تا آزادی هفت زن زندانی جرایم غیرعمد در خوزستان

پژمان پروین در جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان زن سرپرست خانوار جرایم مالی غیرعمد که به مناسبت سالروز میلاد امام حسن (ع) در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، بیان کرد: پارسال ۳۷۷ نفر زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند که این افراد بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بدهی داشتند.

وی با اشاره به فرآیند پرداخت بدهی این زندانیان، توضیح داد: یک هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال از طریق اعسار، ۶۳ میلیارد ریال نقدینگی مددجوها، ۱۶ میلیارد ریال از صندوق بیمه، ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و بیش از ۶۰ میلیارد ریال از محل جمع آوری کمک خیران در ستاد دیه برای پرداخت بدهی تامین شد.

پروین ، با تقدیر از شاکیان این زندانیان به خاطر گذشت بدهی گفت: شاکیان مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال از بدهی این زندانیان را گذشت کردند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۳۰۱ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی چهار هزار میلیارد ریال در زندان هستند و با همین فرآیند می‌توان با جمع آوری ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال آنها را آزاد کرد.

پروین ادامه داد: ۱۳ نفر از این مددجویان زن هستند که هم اکنون در بند نسوان دوره محکومیت خود را تحمل می‌کنند که ۶ نفر از آنها بدهی سنگینی دارند اما بدهی هفت نفرشان معادل ۳۰ میلیارد ریال است که شاکیان ۱۵ میلیارد ریال از آن را گذشت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در صورت جمع آوری ۱۵میلیارد ریال می‌توان هفت نفر از زنان زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرد و تا پایان ماه مبارک رمضان به آغوش خانواده بازگرداند.

پروین افزود: اینکه زنان به جای سکانداری خانواده در زندان باشند، ناراحت کننده است، اگر چه این افراد در محیط زندان نیز به کارهایی همچون خیاطی و صنایع دستی مشغول هستند و کسب درآمد می‌کنند اما همینکه از خانواده و فرزندان دور هستند مشکلاتی برای خانواده و جامعه ایجاد می‌کند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان نیز در این آیین با اشاره به فرهنگ اسلامی و آموزه‌های دینی ماه مبارک رمضان برای کمک به همنوعان، گفت: کمک به زندانیان و خانواده‌های نیازمند بخشی از فرهنگ غنی اسلامی و مکتب امام علی (ع) است که در کشور ما رواج دارد.

رضا نجاتی افزود: خوزستان یکی از استان‌های پیشگام در رسیدگی به خانواده‌های نیازمند و زندانیان جرایم غیرعمد است و در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این استان صورت گرفته است.

وی اهمیت کمک به افراد در بند به ویژه زنان زندانی را یادآور شد و بیان کرد: اگر زنان به ویژه مادران و همسران در زندان باشند، جامعه عواقب خوبی نخواهد داشت.

نجاتی، همچنین بر اطلاع رسانی پویش کمک به زندانیان جرایم غیرعمد تاکید کرد و افزود: خانواده‌های بسیاری ممکن است علاقمند به مشارکت در این امر خیر بوده اما از برگزاری چنین آیین‌هایی بی‌خبر باشند.

بر اساس این گزارش، جشن گلریزان زنان زندانی سرپرست خانوار جرایم مالی غیرعمد با همکاری اداره کل امور زنان استانداری خوزستان، ستاد دیه استان، بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

ستاد دیه استان شماره حساب بانک ملی ۰۱۰۶۲۳۰۶۵۴۰۰۶ و شماره حساب کارت مجازی بانک انصار ۶۲۷۳۸۱۱۰۴۳۸۲۲۵۶۵ و شماره حسات کارت مجازی بانک تجارت ۶۲۷۳۵۳۹۹۹۱۶۶۷۷۶۸ را برای مشارکت خیران در این گلریزان اعلام کرده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.