×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رییس کل دادگستری خوزستان: توازن در خدمت‌رسانی به مناطق موجب کاهش جرایم می‌شود

علی دهقانی در نشستی با شهردار اهواز با بیان اینکه رکن اساسی کار در شهرداری داشتن یک مدیریت متخصص است.

وی افزود: شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد خدمت‌رسان تکالیف متعدد و سنگینی به عهده دارند و نقش اساسی را در زندگی روزمره مردم ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: به دلیل ارتباط نزدیک مردم با خدمات شهرداری‌ها، هرگونه کوتاهی در خدمت‌رسانی به شهروندان، موجب اختلال در زندگی آنان می‌شود.

دهقانی، با اشاره به توان مدیریت شهرسازی قوی در جهت توسعه و تقویت سلامت اجتماعی بیان کرد: برخی از محله ها در حوزه‌های شهری مستعد وقوع جرایم و آسیب ها هستند که عمده دلیل آن نبود توازن در ارایه خدمات دستگاه‌های خدمت‌رسان به این مناطق است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها یکی از این نهادهای خدمت‌رسان و مهم‌ترین آن هستند گفت: قانونگذار نیز با توجه به اصول مهندسی شهرسازی و دانش بوم شناسی شهری، تکالیف متعدد و اختیاراتی را برای شهرداری‎‌ها تعیین کرده است که جلوگیری از سد معبر و ساخت و ساز غیر مجاز، فراهم کردن مقدمات تشکیل کمیسیون ماده۱۰۰ و ۷۷ از جمله آنهاست.

رییس کل دادگستری خوزستان افزود: شهرداری‌ها بودجه مصوبی ندارند و درآمدهای خود را از عوارض شهری که توسط شهروندان پرداخت می‌شود تامین می‌کنند و جذب مشارکت عمومی مردم با تقویت روحیه قانون‌گرایی در این زمینه بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت همه جانبه از شهرداری‌ها به منظور حل مشکلات حداکثری مردم در ارایه خدمات مطلوب بیان کرد: نظارت شهرداری بر ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از حاشیه نشینی جایگاه مهمی در انتظام فضای شهری دارد بنابراین باید با قاطعیت با این موارد برخورد و هزینه‌ ساخت و سازهای غیرمجاز افزایش یابد.

رییس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: نمایندگان حقوقی شهرداری‌ها نیز باید در بحث حفاظت و صیانت از اموال و تجهیزات شهری و پیگیری مسایل مرتبط با آن، فعال و اثرگذار باشند.

دهقانی صدور آرای مربوط به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و اجرای بدون اغماض این احکام را ضروری برشمرد و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های شهرداری را از اولویت کاری دادگستری خوزستان بیان کرد.

رییس کل دادگستری خوزستان ودادستان عمومی و انقلاب اهواز ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ معارفه شدند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.