×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
فرماندار اهواز از وضعیت نامناسب وجود نخاله ساختمانی در سطح شهر اهواز انتقاد کرد

مسعود فلاحی روز یکشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی و ستاد مدیریت و کنترل کرونا اهواز در محل سالن اجتماعات این فرمانداری بیان کرد: تمامی شهرداری های مناطق مختلف اهواز با اولویت مناطق چهار ، پنج و ۶، در مدت یک ماه نسبت به جمع آوری نخاله های ساختمانی اقدام‌کنند.

وی ادامه داد: شهرداری اهواز باید بر روی ماشین های حمل زباله و نخاله ساختمانی با جدیت نظارت داشته باشد تا بار خود را در حاشیه خیابان و سطح شهر تخلیه نکنند و با رانندگان متخلف برخورد قانونی شود.

فرماندار اهواز افزود:پلیس راهور ماشین های حمل زباله و نخاله های ساختمانی را در اهواز که اصول ایمنی را رعایت نمی کنند، توقیف کند.

فلاحی ادامه داد: رستوران ها و هتل ها در تخلیه زباله و پسماند غذایی شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند و اتحادیه ها و بهداشت نظارت لازم را داشته باشند.

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب جوی های روباز اهواز گفت: پاکسازی و نظافت کانال ها و مجاری روباز به صورت ماهانه در مناطق شهری و روستایی انجام شود؛ در بازدیدی که از مناطق پنج و ۶ اهواز انجام گرفت وضعیت نخاله ها  در این مناطق بسیار نامناسب است  و باید تا پیش از فرا رسیدن عید سعید فطر پاکسازی و نظافت انجام شود.

رییس ستاد مدیریت و کنترل کرونا اهواز در ادامه با اشاره به برگزاری آیین‌های شب قدر گفت: این آیین‌ها باید به گونه‌ای نظارت شوند که شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

فلاحی بر نظارت و رسیدگی به وضعیت نامناسب بهداشت و نظافت عمومی در برخی از مدارس اهواز تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش مناطق باید برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان به این وضعیت رسیدگی و نظارت کند.

وی در خصوص پسماندهای عفونی بیمارستانی نیز گفت:پسماندهای عفونی در برخی از بیمارستان‌های اهواز به صورت سنتی دفع و امحا می‌شود. دستگاه‌های مربوطه باید با اعزام نیرو نظارت لازم را داشته باشند.

فلاحی با اشاره به معضل سگ های بدون صاحب و آمار بالای سگ گزیدگی در اهواز بیان کرد:شهرداری اهواز ماه های گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام داد اما مدتی است که عملکرد خوبی برای جمع آوری این سگ ها نداشته که باید بهتر عمل کند.

فرماندار اهواز گفت: مسوولان ادارات و دستگاه‌هایی که در زمینه بهداشت و اجرای مصوبات جلسات کوتاهی کنند به مراجع قانونی و مراکز قضایی معرفی می‌شوند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.