×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رییس سازمان صمت خوزستان:قیمت درج شده بر روی کالا مبنای تعیین قیمت نهایی باشد

امیر حسین نظری بیان کرد: درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها از پارسال با دستور این وزارتخانه عملیاتی شده است و انجام ندادن این دستورالعمل از سوی شرکت‌ها و واحدهای صنفی تخلف محسوب می‌شود.

وی گفت: مبنای محاسبه سود و قیمت نهایی کالا برای واحدهای صنفی و مراکز توزیع، قیمت تولید کننده درج شده بر روی کالا از سوی کارخانه‌ها است.

نظری ادامه داد: هیچ واحد اقتصادی و تولید کننده‌ای مجاز به افزایش قیمت تولیدکننده به دلیل ابلاغ این قانون و دستورالعمل نیست.

رییس سازمان صمت خوزستان افزود: در صورتی که قیمت مصرف کننده کالایی با مبنا قرار دادن قیمت تولید کننده و اعمال ضرایب شبکه توزیع، بیش از مصرف کننده قبلی باشد واحد تولیدی و وارداتی مکلف به تعدیل قیمت خود خواهد بود.

وی ادامه داد: اعمال قیمت تولید کننده بر روی کالاها از سوی کارخانجات از پارسال در چهار مرحله انجام گرفت و تمامی واحدهای صنفی، مراکز پخش و کارخانه‌ها ملزم به رعایت این دستور العمل هستند.

نظری بیان کرد: متاسفانه برخی از واحدهای صنفی در سطح خرده فروشی تاکنون اقدام لازم برای درج قیمت مصرف کننده در قفسه و یا بر روی کالا انجام نداده‌اند و سودهایی را بالاتر از قیمت مصوب از خریداران دریافت می‌کنند.

رییس سازمان صمت خوزستان گفت: تمامی واحدهای صنفی و وارداتی و خرده فروشان ملزم هستند که قیمت مصرف کننده را با لحاظ ضرایب سود تعیین شده طبق قانون روی کالاها و یا در واحد صنفی خود درج کنند در غیر اینصورت با فرد خاطی به دلیل رعایت نکردن قانون تعیین شده برخورد جدی خواهد شد.

لحاظ و درج قیمت تولید بر روی کالاها از پارسال به دستور وزارت صمت توسط کارخانه‌ها اعمال شده است اما هنور برخی واحدهای صنفی و مراکز پخش حاضر به اجرای این قانون و فروش کالا با این روش نیستند.

در این روش مصرف کننده می‌تواند قیمت تولید کالا را مشاهده، و از میزان سودی که واحد صنفی دریافت می‌کند نیز مطلع  شود.اجرای درست این روش می‌تواند جلوی بسیاری از تخلفات صنفی و سود دلالان را بگیرد.

در خوزستان ۱۵۰ هزار واحد صنفی وجود دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.