×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
شرایط برای کاهش قیمت گوشت قرمز گوسفندی در اهواز مهیاست

البرز کریمی اظهار کرد: به علت افزایش عرضه دام سبک از سوی دامداران به دلیل تداوم خشکسالی، شرایط برای کاهش قیمت گوشت قرمز گوسفندی در اهواز فراهم شده است.

وی افزود: در حال حاضر بازار گوشت قرمز گوسفندی در اهواز مهیای عرضه بالایی است ولی عده‌ای از افراد که منافع خود را در گران‌فروشی و کاهش عرضه می‌دانند، اجازه انجام کار را نمی‌دهند؛ آنها طی سه روز اخیر مشکلاتی را در روند عرضه گوشت به بازار مصرف ایجاد کرده‌اند که با حمایت جدی فرماندار اهواز و دادستان مرکز استان موضوع به صورت فوری پیگیری شد.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز تصریح کرد: در حال حاضر دامداران و عرضه‌کنندگان دام بیش از دو هزار رأس دام را در اطراف کشتارگاه صنعتی دام اهواز نگهداری کرده و آماده عرضه به بازار هستند.

کریمی عنوان کرد: کشتارگاه صنعتی دام اهواز در راستای حمایت از سیاست‌های دولت انقلابی و برای رفاه حال مردم روزه دار در صورت حمایت مسئولان و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی از سوی افراد سودجو و منفعت‌طلب که منافع خود را در بالا نگه داشتن قیمت گوشت می‌دانند، آمادگی شکستن انحصار خرید، تولید و عرضه گوشت قرمز در بازار اهواز را دارد.

وی بیان کرد: در اهواز با توجه به واردات بیش از حد دام از استان‌های همجوار این ظرفیت وجود دارد که گوشت گرم گوسفندی را با قیمت کمتر از سایر کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها به مصرف‌کنندگان عرضه شود.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز ادامه داد: ولی برخی افراد به بهانه‌های واهی نظیر بالا بودن تعرفه‌های کشتار و حق بهره‌برداری از آلایشات غیرخوراکی، سمی و حرام (استفاده از آن غیرقانونی، غیرعرفی و غیرشرعی است و باید به خاطر سلامتی شهروندان و رعایت الزامات بهداشتی در کشتارگاه معدوم و یا با مصرف هزینه‌های زیاد فرآوری شوند) قصد اخلال در بازار گوشت اهواز را دارند.

کریمی یادآور شد: تعرفه بهای خدمات کشتارگاه صنعتی دام اهواز در بخش دام سبک و سنگین از تمام کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها به شکل قابل توجهی پایین‌تر است، بنابراین تأثیر آن چنانی در قیمت نهایی گوشت گرم ندارد؛ همچنین از ابتدای سال جدید نیز با وجود اینکه باید در ابتدای هر سال مطابق نرخ تورم، بهای خدمات افزایش پیدا می‌کرد (با وجود افزایش ۵۷ درصدی حقوق و مزایای کارکنان کشتارگاه در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از بهانه‌جویی‌های افراد سودجو) تعرفه بهای خدمات این کشتارگاه نه تنها افزایش نداشته بلکه در برخی سرفصل‌ها کاهش هم داشته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.