×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
وزیر جهاد کشاورزی:رفع موانع طرح های کشاورزی با جدیت در حال پیگیری است

سیدجواد ساداتی نژاد عصر پنج‌شنبه پس از بازدید از چند طرح تولیدی کشاورزی و سد کرخه در اندیمشک بر ضرورت حمایت از طرح های کشاورزی  و رفع موانع تولید تاکید کرد.

وی در این بازدیدها وضعیت مجتمع شیلات اندیمشک ، مجتمع بزرگ گلخانه و سردخانه بزرگ‌ محصولات کشاورزی اندیمشک را مورد بررسی قرار داد.

همچنین مخزن آب سد کرخه توسط وزیر جهاد کشاورزی مورد بازدید قرار گرفت.

پروژه شیلات اندیمشک با ظرفیت تولید ۲ هزار و ۶۰۰ تن در زمینی به مساحت ۳۱۳ هزار متر مربع‌ در دست اجرا است و حدود ۷۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

مجتمع گلخانه ای اندیمشک نیز بزرگترین شهرک گلخانه ای میوه‌های استوایی کشور می باشد که ۴۰ درصد پیشرفت داشته و تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی برای احداث آن هزینه شده است .

این مجتمع باعث تنوع در حوزه کشت باغی و میوه های گرمسیری شده و بازار بسیار مناسبی برای صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و اروپا خواهد بود.

سردخانه بزرگ‌سبزی و صیفی شریفی اندیمشک نیز از بزرگترین سردخانه های منطقه است که نقش مهمی در صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای روسیه ، گرجستان ، آذربایجان و سایر کشورها دارد .

وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز برای سفری یک روزه از طریق فرودگاه شهید سلیمانی اهواز وارد خوزستان شد.

بازدید از بخش کشاورزی شهرستان های باغملک ، ایذه ، دزفول و اندیمشک از  برنامه های سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به خوزستان بود.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، فرآورده‌های دامی و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور ، رتبه نخست را دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.