×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
وزیر جهاد کشاورزی: در شرایط خشکسالی باید به سمت کشت‌های کم‌آب‌ پیش برویم

سید جواد ساداتی نژاد پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرستان ایذه درباره ضمانت اجرایی ممنوعیت کشت‌های آب‌بر اظهار داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی که رخ داده است در برخی حوزه‌ها شاهد مشکلات شدید خشکسالی و کم آبی هستیم، البته این مورد را کشاورزان ما بهتر از هر کارشناسی می‌دانند، آنها در طول تاریخ با کم‌آبی و دوره‌های خشکسالی آشنا هستند.

وی افزود: ما اکنون در دوره خشکسالی‌ هستیم که از سال گذشته تشدید شده و امسال نیز در برخی حوزه‌ها مانند سدکرخه با این شرایط روبرو هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما طبیعتا با محدودیت منابع مالی مواجه هستیم، البته وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو در این حوزه‌ها رابطه تنگاتنگ و نزدیکی دارند تا بتوانیم شرایط را به‌گونه‌ای پیش ببریم که درک متقابلی از کشاورزانی که زندگی آنها به همین شغل وابسته است داشته باشیم.

ساداتی نژاد ادامه داد: باغات و کشت‌های دائمی که سرمایه سالهای گذشته یک باغدار و کشاورز که در خطر از دست رفتن است در اولویت تامین قرار دارند اما در حوزه زراعت با روش‌هایی مانند تسهیلات، امهال و استمهال یا بخشودگی جرایم و کمکهایی که انجام می‌دهیم با کمک اصناف و اتحادیه‌ها درصدد هستیم که دغدغه‌های کشاورزان را کاهش دهیم.

وی در پایان گفت: خوزستان در بخش اصناف و اتحادیه‌ها در کشور پیشتاز است و امیدواریم با کمک آنها بتوانیم به سمت تغییر الگوی کشت، حذف کشت‌های آب‌بر و جایگزینی با کشت های مطلوب، اقتصادی، سود آور و کم‌آب‌بر پیش برویم.

وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه برای انجام یک سفر یک روزه وارد خوزستان شد و از مناطق کشاورزی شرق و شمال شرقی این استان بازدید کرد.

این سومین سفر وزیر جهاد کشاورزی در هفت ماه اخیر به خوزستان است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.