×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
معاون استاندار خوزستان بر اتمام طرح های سفر اول رییس جمهور تاکید کرد

محمد خانچی در نشست بررسی طرح جامع فاضلاب اهواز در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری خوزستان، با بیان اینکه پروژه فاضلاب اهواز از سوی همه ارکان نظام رصد می‌شود، افزود: دیروز ۲ نشست در نهاد ریاست جمهوری با حضور مخبر معاون اول و مرتضوی معاون اجرایی ریاست جمهوری برگزار شد که در این نشست‌ها موضوع فاضلاب اهواز مطرح و پیگیری شده است.

وی با اشاره به کندی این پروژه به دلیل تعطیلات نوروز و حضور مهمانان نوروزی، اضافه کرد: بخش زیادی از وعده ۲ساله رییس جمهوری برای پایان این پروژه گذشته و اکنون انحراف اندکی نسبت به برنامه زمان‌بندی وجود دارد که ضروری است با افزایش جبهه‌های کاری جبران شود.

خانچی ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی برای دومین سفر ریاست جمهوری به خوزستان در فاصله خرداد تا شهریور ماه هستیم بنابراین پروژه‌های سفر اول ریاست جمهوری باید تا آن زمان به اتمام برسد و طرح فاضلاب نیز پیشرفت قابل قبولی داشته باشد.

وی تصریح کرد: از اواسط اردیبهشت پیش‌بینی ماست که بحث تنش آبی را داشته باشیم و ممکن است در این مدت نتوانیم فرصت کافی برای طرح فاضلاب داشته باشیم.

نقطه ضعف طرح فاضلاب اهواز

معاون استاندار خوزستان، مساله دیگر در طرح فاضلاب اهواز را ترمیم نوارهای حفاری و اصلاح خرابی‌های مسیر عنوان کرد و گفت: تخریب‌های زیادی در معابر شهری انجام شده که برخی از آنها با گذشته زمان طولانی، هنوز ترمیم نشده که این وضعیت برای مردم خسته‌کننده شده و به رغم صبر و شکیبایی شهروندان این روند طولانی قابل توجیه نیست به همین دلیل آبفا باید هر چه سریع‌تر خیابان‌ها را ترمیم کند تا شیرینی این پروژه برای مردم تلخ نشود.

وی نقطه ضعف این پروژه را ترمیم نوارهای حفاری دانست و افزود: اولویت استان اتمام پروژه فاضلاب در موعد مقرر با کیفیت و با سرعت است .

خانچی با بیان اینکه حفاری خیابان‌ها جلوی کسب و کار و معیشت برخی از مردم را گرفته، اضافه کرد: وقتی در محله‌ای می‌رویم که سه سال از حفاری خیابان‌ها می‌گذرد نباید توقع رضایت از مردم داشته باشیم زیرا این مساله قابل توجیه نیست و مردم نمی‌توانند مدت‌ها منتظر پیمانکار آبفا برای ترمیم خیابان‌ها باشند.

وی با تاکید بر اعلام زمانبندی ترمیم حفاری‌ها از سوی آبفا، اظهار داشت: بر اساس قانون مسئول کمیسیون حفاری در کلان‌شهرها، شهرداری است اما در این مورد استثنایی مسئولیت کمیسیون به فرمانداری اهواز واگذار می‌شود.

خانچی همچنین با اشاره به حضور شرکت‌های دانش بنیان در طرح فاضلاب اهواز برای نخستین بار، افزود: همزمان با اجرای این طرح ۱۹ خروجی فاضلاب به رودخانه کارون تا نیمه امسال نیز حذف می‌شود.

لزوم ترمیم حفاری‌ها تا عید فطر

فرماندار اهواز نیز در این نشست خواستار ترمیم نوارهای حفاری به ویژه در محله‌های ملاشیه و گلدشت تا عید فطر شد.

مسعود فلاحی با اشاره به نارضایتی‌های شهروندان اهواز از حفاری گسترده خیابان‌ها در طرح فاضلاب، افزود: شرکت آبفا حتی مسائل ساده را نیز در حین اجرای پروژه رعایت نکرده است به طور مثال می‌توانستند با نصب بنر از مشکلاتی حادث شده از حفاری خیابان‌ها و آلودگی صوتی از شهروندان عذرخواهی کنند اما این کارها را هم انجام نشده است.

وی اضافه کرد: نارضایتی مردم ملاشیه به دلیل آب و فاضلاب، آسفالت و روشنایی و در برخی نقاط نیز به دلیل شکستگی خطوط فاضلاب و یا تلاقی شبکه آب و فاضلاب بود که افتتاحیه امروز شهرداری را تحت تاثیر قرار داد.

فلاحی با انتقاد از نبود مدیریت واحد در صدور مجوز حفاری‌ها اظهار داشت: با وجودی که قرار بوده حفاری‌ها تا نیمه اسفند به پایان برسد اما تا ۲۵ اسفند شاهد حفاری برخی خیابان‌ها بودیم که تا امروز هنوز ترمیم و پاکسازی نشده‌اند.

خشم شهروندان از حفاری خیابان‌ها

شهردار اهواز همچنین خواستار ارائه برنامه زمان‌بندی برای ترمیم حفاری خیابان‌ها از سوی شرکت آبفا شد و گفت: با توجه به اینکه مردم شهرداری را مقصر وضعیت آسفالت می‌دانند و شهرداری باید به شهروندان درباره حفاری و تخریب آسفالت خیابان‌ها پاسخ بدهد، این برنامه زمان‌بندی باید اعلام شود.

رضا امینی با اشاره به مراسم امروز افتتاحیه در ملاشیه، اظهار داشت:  شرکت آبفا خیابان‌ها را مدت طولانی حفاری و به حال خود کرده است که در صورت عدم توجه و رفع حفاری ها شاهد حوادث خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خواسته شهرداری اعلام برنامه حفاری و ترمیم خیابان‌های شهر است، تاکید کرد که  باید با تلاش و پیگیری و رفع مشکلات خیابان ها از حوادثی چون سقوط خودروها در گودال ها و برخورد با دپوی خاک و حوادثی از این دست جلوگیری کرد.

امینی با بیان اینکه  آبفا برخی خیابان‌ها را ۲ سال است که حفاری کرده و ترمیم نکردن آنها هیچ توجیهی برای مردم ندارد، گفت که یک نفر را به عنوان متولی آسفالت خیابان‌ها مشخص کنید تا شهرداری به مردم معرفی کند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.