×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
افزایش مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های خوزستان در نوروز امسال

دکتر حبیب حی‌بر در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به عملکرد معاونت درمان در طرح سلامت نوروزی اظهار کرد: در این طرح، ۱۸۷ هزار بیمار به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند که ۱۶۴ هزار بیمار از این تعداد به صورت سرپایی درمان و ۱۳ هزار نفر بستری شده‌اند که از این تعداد بیش از یک هزار و ۲۰۰ بیمار در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند.

وی افزود: در این مدت یک هزار و ۶۰۰ عمل اورژانس و ۳ هزار و ۶۰۰ عمل الکتیو انجام شده است؛ این تعداد عمل‌های الکتیو نشان‌دهنده حضور پررنگ همکاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در این مدت ۳۲ هزار بیمار تنفسی، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار سانحه‌ای (ترومایی)، ۴ هزار و ۱۰۰ بیمار قلبی، ۶ هزار و ۶۰۰ بیمار گوارشی و ۸۳۰ بیمار سکته مغزی داشتیم. مجموع افرادی که به اورژانس‌ها مراجعه کردند نیز ۶ هزار و ۵۰۰ نفر بودند که ۳ هزار و ۳۰۰ نفر توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان‌ها اعزام شدند؛ بیش از ۲ هزار نفر از این تعداد، مصدومان ترافیکی بودند.

وی گفت: در این مدت ۱۷ بیمار دچار سکته قلبی و ۱۶ بیمار دچار سکته مغزی توسط اورژانس به بیمارستان اعزام شدند.

حی‌بر افزود: در این مدت سه مورد پیوند اعضا نیز انجام شد که آمار خوبی است.

وی با اشاره به افزایش همه شاخص‌های تعداد بیماران در نوروز امسال نسبت به سال گذشته، بیان کرد: در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۰ تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها ۱۴۳ هزار نفر بوده که امسال این رقم به ۱۸۷هزار نفر رسیده است. تعداد بیماران سرپایی نیز از  ۱۲۰ هزار نفر به ۱۶۴ هزار نفر رسیده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها کشیک داشتند، عنوان کرد: امسال در سامانه‌های معاونت درمان هشت مورد شکایت ثبت شده در حالی که سال گذشته ۱۹ مورد شکایت داشتیم.

وی با اشاره به وضعیت بیماران سرپایی کرونا از ابتدای آغاز پیک بهمن‌ماه تاکنون بیان کرد: در حال حاضر تعداد بیماران سرپایی و بستری کرونا روند ثابتی دارد اما به تدریج تعداد فوتی‌ها و بیمارن اینتوبه رو به کاهش است.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.