×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
کشتارگاه های خوزستان در زمینه کشتار و عرضه مرغ ضعیف عمل می کنند

خدارحم امیری زاده  در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل معاونت اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد:  بررسی ها نشان داده  که ریشه اکثر مشکلات در بخش مرغ در استان به کشتارگاه ها باز می گردد، کشتارگاه ها اگر مصوبه ستاد تنطیم بازار را رعایت نمی کنند در این‌ جلسات حضور نیابند.

وی با بیان اینکه کشتارگاه های متخلف را به دستگاه قضا معرفی کردیم اظهار داشت: کشتارگاه ها در مواردی که به آن ها مربوط نیست دخالت دارند، پیشنهاد می شود که در ستاد تنظیم بازار مصوب شود از این پس برخورد با گرانفروشی مرغ از کشتارگاهی که مرغ در آن کشتار می شود  انجام شود، از این پس کشتارگاه ها باید پاسخگوی گرانی مرغ باشند.

امیری زاده اظهار داشت: ۱۵۴ هزار واحد صنفی در بازار استان وجود دارد که امکان رصد و بازرسی از تمامی این اصناف برای برخورد با متخلفان وجود ندارد لذا باید ریشه و بانی اصلی تخلف را شناسایی و با آن ها برخورد شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با گله مندی از عدم همکاری کشتارگاه های استان افزود: در ایام نوروز کشتارگاه ها تعطیل کردند و مرغ کشتار نکردند این در حالی است که در ستاد تنظیم بازار استان مصوب شده بود در ایام نوروز کشتارگاه ها کشیک تعیین کنند ، اگر ذخیره مرغ و گوشت  به اندازه کافی در استان وجود نداشت با مشکلات عدیده ای در استان مواجه می شدیم.

امیری زاده با بیان اینکه به شدت از وضع موجود کشتارگاه ها در استان ناراضی هستیم افزود: سازمان  جهاد کشاورزی به دنبال تاسیس کشتارگاه است تا با مشکلات کمتری مواجه شویم.
وی گفت: متاسفانه به دلایل مختلف از جمله گران شدن مرغ در بازار و یا دلال بازی مدتی است کشتار مرغ در خوزستان کاهش یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به نشست خود با دادستان خوزستان در این رابطه گفت: در این نشست مقرر شد از این پس در رابطه با گرانفروشی مرغ با کشتارگاه مرغ برخورد شود چرا که یکی از عوامل  اصلی گرانفروشی مرغ در بازار خوزستان کشتارگاه ها هستند.

وی افزود: متاسفانه در ایام نوروز کشتارگاه ها با هم توافق کردند تا در این ایام کار نکنند، باید حلقه های پنهانی که برای جلوگیری از تنظیم بازار دست دارند هر چه زودتر مشخص شود.

امیری زاده افزود: حدود ۹۰ درصد حق العمل کارهایی که سالهاست بدون مجوز در کشتارگاه های استان کار می کنند در متلاطم سازی بازار دست دارند، کشتارگاه ها باید مدیریت شوند واتحادیه مرغداران برای بهبود شرایط تامین و توزیع مرغ در استان باید پای کار بیایند.

وی با اشاره به اینکه مصمم هستیم مشکل تامین و توزیع مرغ در استان حل شود ادامه داد: اگر سامانه رهیاب چند سال پیش راه اندازی می شد  مشکلات تامین و توزیع مرغ وجود نداشت به همین منظور در نظر داریم این سامانه را فعال کنیم تا تمامی این مراحل از طریق این سامانه رصد شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه این نشست گفت: با وجود  اینکه مصوب شده بود کشتارگاه های خوزستان در ایام نوروز کشتار داشته باشند ولی تمام کشتارگاه های استان در ایام نوروز با اقدام به تعطیلی از کشتار امتناع کردند و ۲ روز قبل از تعطیلی بازار کشتارگاه ها را تعطیل کردند به همین دلیل مرغ منجمد را با ظرفیت بیشتری به فروش رساندیم تا با کمبود مرغ در بازار مواجه نشویم.

علی رحم کریمی بیان کرد: در حال پرونده سازی برای کشتارگاه هایی که مصوبه را اجرا نکردند هستیم، متاسفانه کشتار مرغ در چند روز اخیر در خوزستان بسیار کاهش یافته است لذا از یکم تا ۱۷ فروردین ماه یکهزار و ۲۰۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع شد.
۹ کشتارگاه در خوزستان وجود دارد که روزانه ۲۰۰ تن مرغ را در استان کشتار می کنند.

بر خلاف مصوبه ستاد تنظیم بازار خوزستان کشتارگاه های استان در ایام نوروز تعطیل کردند و به همین دلیل مرغ منجمد ذخیره شده در استان برای جبران کمبود مرغ کشتار روز توزیع شد.

در حالیکه مصرف روزانه مرغ در استان خوزستان ۴۰۰ تن است میزان عرضه مرغ از ۸۰۰ مرغداری این استان تنها  ۲۰۰ تن می باشد که پاسخگوی نیاز استان نیست.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.