×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
روند واکسیناسیون کرونا در خوزستان به کندی پیش می رود

دکتر سیدمحمد علوی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد با بیان اینکه در ۲ هفته گذشته موارد ابتلا به کرونا در ایران ۶۵ درصد و در هفته گذشته ۴۸ درصد افزایش یافته است افزود: در ۲ هفته قبل موارد ابتلا در خوزستان ۸۵ درصد و در هفته گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: سوش جدید اُمیکرون (BA۲) واکسن‌گریزی زیادی داشته و میزان انتقال آن نیز بیشتر است لذا باید از هم‌اکنون به فکر باشیم و دانش‌آموزان حتما باید ۲ دُز واکسن خود را تزریق کنند.

وی افزود: اکنون پوشش نوبت اول واکسن در بین دانش‌آموزان خوزستانی ۹۵ درصد و نوبت دوم ۷۵ درصد است بنابراین باید ۲۰ درصد عقب‌ماندگی در تزریق دُز دوم واکسن در دانش‌آموزان هر چه سریع‌تر جبران شود.

علوی با بیان اینکه واکسیناسیون به تنهایی مانع ابتلا به کرونا نمی‌شود و باید نکات دیگری مانند نصب تهویه و فاصله‌گذاری را رعایت کرد گفت: با توجه به تراکم دانشجو در خوابگاه‌ها و سلف سرویس‌ها، امکان سرایت بیماری در این اماکن فوق‌العاده افزایش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به تجمع دانش‌آموزان در کلاس‌ها، پیشنهاد می شودکه در صورت  امکان، مدارس ۲ نوبته شوند همچنین به دلیل وقوع پدیده گرد و خاک و گرمای هوا و بسته شدن پنجره‌ها باید نصب تهویه در کلاس های درس را جدی گرفت.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به تزریق هفت میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان گفت: حدود یک ماه است که پوشش نوبت اول واکسیناسیون در حد ۸۵ درصد ثابت مانده است.

وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون در خوزستان ۱۰ درصد با متوسط کشوری اختلاف دارد افزود: در حال حاضر میزان تزریق نوبت دوم واکسن در استان ۷۳ درصد و نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال، ۳۲ درصد است.

علوی گفت: گزارش های میدانی نشان می‌دهد که میزان رعایت شیوه نامه ها در مناطق مرکزی شهرها ۶۲ درصد و در حاشیه شهرها ۱۲ درصد است بنابراین بر اساس گزارش میدانی میزان رعایت شیوه نامه ها حدود ۴۶ درصد است.

وی با اشاره به اینکه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ادارات به صورت متوسط ۸۲ درصد است افزود: همچنین میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مطب‌ها و اماکن تشخیصی و طبی خوزستان ۸۷ درصد است که نسبت به هفته‌های گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به طغیان بیماری سرخک در کشور افغانستان و فوت ده‌ها نفر به علت ابتلا به این بیماری، ما به موقع وارد عمل شدیم و واکسیناسیون عقب‌مانده را انجام دادیم.

وی افزود: با وجود ۱۳۸ مورد ابتلا به بیماری سرخک در کشور تاکنون در خوزستان موردی از ابتلا به سرخک در بین اتباع بیگانه و ایرانی گزارش نشده است.

علوی با اشاره به اقدامات بهداشتی لازم در ایام تعطیلات نوروزی گفت: در طرح نوروزی بیش از هشت هزار و ۷۰۰ مورد نمونه‌گیری از آب به منظور کلرسنجی و بررسی وضعیت میکروبی انجام شد که در ۷۰۰ مورد کلرسنجی صفر و در ۴۰۰ مورد کلر بالاتر از حد مجاز بود که پس از تذکر لازم، مشکل برطرف شد.

وی افزود: در مراکز اسکان مسافران نوروزی و یادمان‌های شهدا، مراقبت‌های سندرمیک به خوبی انجام شد که به جز یک طغیان قابل توجه در منطقه ابوالفارس رامهرمز و پنج طغیان کوچک دیگر که بلافاصله کنترل شدند، اتفاق خاص دیگری رخ نداد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص کنترل مرزهای زمینی، دریایی و هوایی گفت: در این مدت انجام تست کرونا و نظارت بر واکسیناسیون در ۲ مرز شلمچه و چذابه به خوبی انجام شد به گونه ای که حتی یک مورد مثبت کرونا مشاهده نشد.

وی گفت:در هفته گذشته از یک هزار و ۷۰۰ خدمه از ۹۰ کشتی وارده به بندر امام(ره) تست کرونا گرفته شد و مورد ابتلا به کرونا مشاهده نشد.

در حال حاضر ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۱۵ شهرستان زرد و ۱۰ شهرستان آبی کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.