×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ستاد ویژه رصد جرایم خاص در خوزستان تشکیل می‌شود

علی دهقانی در آیین تودیع و معارفه رییس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان، با بیان اینکه علاوه بر برخورد با فساد باید بسترهای فساد در بخش های مختلف شناسایی و حذف شود، افزود: برنامه ریزی برای جلوگیری از بروز فساد و حذف بسترهای فسادآمیز در دستگاه های مختلف استان پیگیری می شود.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف پرونده های انباشته شده دادگستری، مقابله جدی با فساد، همراهی با مسوولان اجرایی در تحقق حمایت از تولید، استفاده از ظرفیت ریش سفیدان منطقه برای صلح و سازش پرونده ها، کاهش ورودی دادگستری، کاهش جمعیت کیفری و همچنین تمرکز بر حبس زدایی محوریت برنامه های دوره جدید مدیریت دستگاه قضایی در استان است.

رییس کل جدید دادگستری خوزستان خدمت به مردم خوزستان را توفیقی الهی دانست و گفت: تحقق شعار سال به عنوان اولویت دستگاه قضایی در سال جاری برای حمایت از تولید به صورت ویژه پیگیری می شود.

وی افزود: شناسایی مشکلات خوزستان در کنار ظرفیت های عظیم استان با همفکری بزرگان و مسوولان استان در گام اول و در گام دوم برنامه ریزی نظام مند مبتنی بر سند تحول دستگاه قضا به منظور رفع این مشکلات و بهره گیری از ظرفیت های خوزستان ارایه می شود.

دهقانی با ابراز امیدواری نسبت به بهره گیری از نیروهای جهادی و جوان به منظور حل مشکلات و معضلات خوزستان ادامه داد: ارتباط نظام مند و جامع با مردم و حفظ کرامت انسانی مراجعه کنندگان با رویکرد حل مشکل مردم به صورت جدی در دوره جدید مدیریتی در دستگاه قضای خوزستان پیگیری می شود.

وی رعایت اصول و قواعد حاکم بر دادرسی در همه مراحل رسیدگی به پرونده ها را عامل تامین کننده و تضمین کننده حقوق طرفین دعوا دانست و بر رعایت این اصول را از جمله محورهای اساسی دستگاه قضایی در دوره مدیریتی جدید تاکید کرد.

رییس کل جدید دادگستری خوزستان افزود: برخورد با اعمال نفوذ در دستگاه قضایی و صنف های پیرامون دادگستری که در اجرای احاکم موثر هستند، با جدیت پیگیری می شود.

وی اظهار داشت: برخورد با اشرا و برهم زنندگان امنیت عمومی در بسترهای مختلف، قضا زدایی از دعاوی مربوط به کارگری و کارفرمایی، حفظ حقوق عامه، نظارت بر اجرای قانون توسط نهادها و سازمان های دولتی به صورت جدی پیگیری می شود.

دهقانی گفت: ضمن تلاش برای جلوگیری از بازداشت افراد بی گناه  برخورد قاطع با مخلان نظم عمومی در خوزستان به صورت جدی پیگیری می شود

در این جلسه که با حضور فرماندهان و مسوولان لشکری و کشوری برگزار شد از خدمات هفت ساله عباس حسینی پویا به عنوان دادستان سابق عمومی و انقلاب خوزستان و نیز از خدمات ۳۱ ماهه حجت الاسلام و المسلمین مرادی دادستان سابق عمومی و انقلاب خوزستان تقدیر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای رئیس قوه قضائیه طی احکامی “علی دهقانی” رئیس سابق دادگستری ایلام را به عنوان رئیس کل دادگستری خوزستان و “صادق جعفری چگنی” را به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز این استان منصوب کرد. همچنین عباس حسینی پویا دادستان سابق عمومی و انقلاب خوزستان نیز به عنوان معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان منصوب و حجت الاسلام و المسلمین مرادی نیز به عنوان دادیار دیوان عالی کشور منصوب شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.