×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
خیز هشداردهنده بیماری در خوزستان / افزایش ابتلا و بستری کرونا

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۵۵۶ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که تعداد مراجعه‌کنندگان به این مراکز نسبت به روز گذشته تفاوت مشهودی نداشته است.

وی افزود: بر اساس تست‌های انجام شده، ۲۰۴ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند که نسبت به روز گذشته ۷۸ بیمار کمتر شده است. در این مدت هشت بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که تعداد موارد بستری جدید نسبت به روز قبل ۱۲ نفر کمتر شده است. در ۲۴ ساعت گذشته دو نفر از هم‌استانی‌ها نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

علوی بیان کرد: با وجود این کاهش نسبی موارد بیماری و بستری، تغییرات هفتگی بیماری هشداردهنده هستند و شواهد نشان می‌دهد مجددا بیماری از چهارم فروردین‌ماه، خیز برداشته و روند بیماری افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش موارد بیماری در دو هعته اخیر، تصریح کرد: در هفته گذشته موارد بیماری نسبت به هفته قبل از آن ۸ درصد و موارد بستری ۱۵ درصد افزایش یافت اما موارد فوت ۵ درصد کاهش داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این تغییرات در روند بیماری منجر به تغییر رنگ‌بندی شهرهای خوزستان شده‌اند به گونه‌ای که اکنون دو شهر استان نارنجی، ۱۰ شهر آبی و ۱۵ شهر زرد هستند.

وی در خصوص علل این تغییرات بیان کرد: عادی‌انگاری، رفع محدودیت‌های غیر هدفمند و کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در ایام تعطیلات نوروز از علل این تغییرات هستند بنابراین اگر می‌خواهیم وارد موج بعدی و تسلسل گرفتاری‌های ناشی از افزایش موارد بیماری نشویم و لاجرم محدودیت‌ها را مجددا افزایش ندهیم، چاره‌ای جز تکمیل واکسیناسیون نیست.

علوی با اشاره به ادامه روند واکسیناسیون در خوزستان افزود: هنوز ۱۴ درصد مردم استان خوزستان واکسن تزریق نکرده‌اند. ۴۰۰ هزار نفر معادل ۱۵ درصد در دریافت نوبت دوم و یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر معادل ۵۳ درصد در دریافت نوبت سوم تاخیر دارند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: باید پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری در کلاس‌های درس و تهویه مناسب در کلاس‌ها رعایت شود. نظارت بر رعایت استفاده از ماسک در این اماکن نیز الزامی است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.