×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
استاندار: خوزستان ۴۰ درصد بودجه عمومی کشور را تامین می‌کند

صادق خلیلیان در آیین تودیع و معارفه رییس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان با اشاره به مشکلات انباشته این استان ادامه داد: مشکلاتی در سال های اخیر در خوزستان ایجاد و انباشته شده است. با روی کار آمدن دولت انقلابی سیزدهم کارهای مهمی در بخش های مختلف از جمله اجرای شبکه دفع فاضلاب شهر اهواز، هدایت آب های سطحی و تامین آب شرب پایدار خوزستان انجام و این روند ادامه دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به اعتبارات سفر رییس جمهوری به خوزستان افزود: در قالب مصوبه های این سفر ۳۶۰ هزار میلیارد ریال به استان خوزستان، ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه سرمایه گذاری و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار ارزان قیمت برای حمایت از تولید و ازواج جوانان به خوزستان تخصیص داده شد.

 

مشکل شرکت نیشکر هفت تپه با درایت دولت سیزدهم حل شد

وی گفت: مشکل عدیده شرکت هفت تپه که می توانست به معضل جدی تبدیل شود با درایت دولت سیزدهم و همراهی دستگاه قضایی، این شرکت از نابودی نجات یافت و با اقدام های انجام شده شرکت هفت تپه تا سه سال آینده به سودآوری می رسد.

خلیلیان ادامه داد: برداشت نیشکر، بازسازی تجهیزات، به روز رسانی حقوق کارگران و همچنین فعال سازی کشت و کار در شرکت هفت تپه انجام شده است که روح امید در این شرکت زنده شده است.

وی ادامه داد: دولت و دستگاه قضایی در کنار هم با تصمیم درست و مشترک، شرکت هفت تپه را به مدار درست تولید بازگرداندند که این همکاری و مشارکت باید در راستای حل مشکلات خوزستان همچنان ادامه داشته باشد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه هم افزایی خوبی میان دستگاه های مختلف استان وجود دارد گفت: اختلاف ۶ ساله در یکی از مناطق خوزستان که مشکل زیاد امنیتی برای مردم آن منطقه ایجاد کرده بود با ورود دستگاه های مختلف به صلح و سازش ختم شد.

وی ادامه داد: از سه هزار نفر از محکومانی که با وجود محکومیت آزاد بودند با همکارای دستگاه های قضایی و اطلاعاتی یک هزار و ۴۵۰ نفر دستگیر و راهی زندان شدند؛ همچنین مبارزه با قاچاق سلاح و جمع آوری سلاح و مبارزه با اشرار در ماه های اخیر به صورت جدی پیگیری شد.

در این جلسه که با حضور فرماندهان و مسوولان لشکری و کشوری برگزار شد از خدمات هفت ساله عباس حسینی پویا به عنوان دادستان سابق عمومی و انقلاب خوزستان و نیز از خدمات ۳۱ ماهه حجت الاسلام و المسلمین مرادی دادستان سابق عمومی و انقلاب خوزستان تقدیر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای رئیس قوه قضائیه طی احکامی “علی دهقانی” رئیس سابق دادگستری ایلام را به عنوان رئیس کل دادگستری خوزستان و “صادق جعفری چگنی” را به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز این استان منصوب کرد. همچنین عباس حسینی پویا دادستان سابق عمومی و انقلاب خوزستان نیز به عنوان معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان منصوب و حجت الاسلام و المسلمین مرادی نیز به عنوان دادیار دیوان عالی کشور منصوب شد.

 

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.