×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
آیین‌نامه زیست بوم اشتغال بهزیستی  در حال  تدوین  نهایی است

سید محمدحسن صافی در جلسه هم‌اندیشی اشتغال و کارآفرینی خوزستان اظهار کرد: در این آیین‌نامه، هر استان و هر شهرستان باید بر مبنای ظرفیت‌های خود اشتغال ایجاد کند و ۳۱ استان باید زیست بوم منحصر به فرد خود را داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت وحدت رویه در تصمیم‌گیری‌ها و خروجی متمرکز و قابل رصد در بهبود فرآیند اشتغال مددجویان گفت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۰چهار کارگروه با هدف ساده.سازی، اصلاح و روان‌سازی فرآیندهای اشتغال تشکیل شد.

صافی با بیان اینکه تمرکز ما بر انجام کارهای اساسی و تاثیرگذار است تا بتوانیم در رفع مشکلات اشتغال گام‌های موثرتری برداریم افزود: این کارگروه‌ها چند فعالیت را در دستور کار داشتند، علی الخصوص اصلاح پورتال  اشتغال، اصلاح شاخص‌های نظارتی و بازنگری دستورالعمل آماده‌سازی شغلی که در چند ماه توسط این کارگروه‌ها انجام شد.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور در پایان افزود: پیوست اشتغال در کنار دیگر فعالیت‌های توانمندسازی و تخصصی سازمان قرار می‌گیرد و از ظرفیت‌های سازمان در همه ابعاد بخصوص مراکز غیر دولتی، موسسات و مجتمع‌های بهزیستی در جهت اشتغال مددجویان و معلولان استفاده خواهد شد.

مهران کریمیان سرپرست اداره‌کل بهزیستی خوزستان نیز ضمن اشاره به اینکه توانمندسازی و اشتغال جامعه هدف از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تاکنون از موضوعات مهم بوده است، گفت: در برنامه ششم توسعه و برنامه راهبردی سازمان بهزیستی و در قانون جامع حمایت از معلولان به بحث اشتغال و خودکفایی جامعه هدف بهزیستی تاکید بسیاری شده است.

وی افزود: آماده سازی شغلی و راه‌اندازی شغل و تثبیت اشتغال پایدار برای جامعه هدف سازمان، فرآیندی سخت و پیچیده است و یکی از موضوعات مهم برای معلولان، آماده‌سازی و مشاوره شغلی برای ورود به بازار کار است.

وی گفت: راه اندازی اتاق فکر و استفاده از نظرات نخبگان  در زمینه اشتغال افراد دارای معلولیت و آسیب‌دیدگان اجتماعی، ارتقای جایگاه دبیرخانه اشتغال، تدوین دستورالعمل جامع اشتغال، انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش بنیان و سایر دستگاه‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند به بهبود شرایط اشتغال کمک کند.

کریمیان همچنین افزود: راه‌اندازی مراکز غیر دولتی اشتغال، استفاده از ظرفیت کسب و کارهای اینترنتی و برندسازی و راه‌اندازی فروشگاه‌های محصولات مددجویان از دیگر موارد مهم در این زمینه است.

گفتنی است در این جلسه سایر حاضرین ضمن بیان نقطه نظرات و پیشنهادات، اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغال حوزه کاری خود را تشریح کردند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.