×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
استاندار خوزستان: ۴۰۰ واحد در مناطق زلزله‌زده اندیکا ساخته شد

صادق خلیلیان در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا به همراه معاون اقتصادی رییس جمهور بیان کرد : تمام تلاش ما این است که تا خرداد امسال بازسازی در این مناطق زلزله زده به پایان برسد.

وی افزود: ۲ جاده اصلی نیز در کنار بازسازی واحدهای مسکونی، در دست احداث و بازسازی است که هم اکنون به مرحله آسفالت رسیده‌اند.

استاندار خوزستان ادامه داد: یکی دیگر از خدمات در نظر گرفته شده برای مردم این مناطق، اهدای وسایل ضروری زندگی است که پس از بازسازی در اختیار زلزله زدگان قرار می‌گیرد.

وی گفت: علاوه بر بازسازی اقدامات ماندگار دیگری نیز در این مناطق در حال انجام است که محرومیت را کم رنگ و تحول اساسی در این مناطق ایجاد خواهد کرد.

محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور که به خوزستان سفر کرده است صبح روز جمعه به همراه استاندار خوزستان از مناطق زلزله زده اندیکا دیدن کرد.

شهرستان اندیکا از ۱۲ تا ۱۹ مهر پارسال شاهد چند زمین لرزه بود که بزرگترین آن ۵،۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) قدرت داشت.

طبق برآورد اعلام شده بر اثر وقوع این زمین لرزه‌ها ۹۸۰ واحد مسکونی نیاز به تخریب و بازسازی داشته و یکهزار و ۹۵۰ واحد مسکونی در این منطقه نیز باید بهسازی شوند. خسارت این زمین لرزه‌ها پنج هزار میلیارد ریال برآورد شده است.اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر در شمال شرق خوزستان واقع است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.