×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
معاون اقتصادی رییس جمهور: ایران نیازمند قیام اقتصادی است

محسن رضایی روز پنجشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان که در منطقه آزاد اروند برگزار شد افزود: دولت میراث دار انبوهی از مشکلات انباشته شده است ولی امیدواریم بتواند انتظارات را برآورده کند تا خدمتگذار ملت باشد.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات کشور به دست مردم و برخی به دست دولت رفع می شوند، ادامه داد: در این مسیر مردم و دولت باید در کنار هم بوده و آحاد مردم باید به عرصه‌های اقتصادی ورود کنند، و هیچ راهی جز این برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود ندارد.

وی بیان کرد: ریل گذاری جدیدی باید برای اقتصاد ایران شکل گیرد؛ این ریل گذاری چون با کارهای روزمرگی زیادی روبه‌رو شده، و باید با یک دست موانع را رفع و با دست دیگر ریل گذاری کرد.

رضایی، نظام اقتصادی کشور را بخشی توصیف کرد و گفت: چون حکمرانی اقتصادی به صورت بخش بخش است نیاز به هماهنگی بین دستگاهی است ولی این هماهنگی در ایران دیده نمی‌شود.

معاون اقتصادی رییس جمهور با اعلام اینکه دولت سیزدهم اقدامات مهم و اصولی را در قالب ۲ برنامه اقتصادی روزمره و کلان شروع کرده است، ادامه داد: اصلاحات اساسی در حوزه تجارت، صنعت و کشاورزی که نیارمند جراحی‌های بزرگ هستند از رووس برنامه های کلان این اقدامات است.

وی گفت: هرچند آثار این اقدامات در درازمدت نمایان خواهد شد اما برای سالم سازی و توسعه اقتصادی ضروری است.
وی خواستار حکمروایی اقتصادی در کشور به ویژه در مناطق آزاد به صورت یکپارچه شد و افزود: مناطق آزاد باید فلسفه واقعی خود را پیدا کنند؛ این مناطق نیاز دارند فلسفه فعالیت ها و قوانین خود را دریابند.

رضایی بیان کرد: ماده ۶۵ احکام دایمی برنامه توسعه کشور(داشتن مدیریت واحد) باید در مناطق آزاد اجرایی شود زیرا مناطق آزاد نقش تاثیرگذاری در تکمیل رونق اقتصادی کشور دارند؛ این مناطق در صادرات محوری، واردات فن‌آوری و تامین مواد اولیه نقش محوری دارند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های اقتصادی و اختیارات مناطق آزاد نیازمند بازنگری است که در این راستا چند مصوبه مهم ارایه شده و امیدواریم در هیات دولت تایید شود.
وی خبر از رفع مشکل ارزش افزوده در مناطق آزاد داد و گفت: این مساله در نشست سران قوا پیگیری خواهد شد تا مشوقی برای فعالان اقتصادی در این مناطق ایجاد شود.

معاون اقتصادی رییس جمهور افزود: تفکیک اختیارات مناطق آزاد در دستور کار رییس جمهور است که مصوبه آن در کارگروه اقتصادی دولت به تصویب خواهد رسید.
رضایی، انتظار مردم از دولت را برداشتن گام های موثر اقتصادی بیان کرد و گفت: امروز مشکل امنیت، سیاست و دفاع در کشور برطرف شده و هیچ دشمنی جرات تعرض به ایران را ندارد و به اقتدار لازم دست یافته‌ایم.

وی نقش کارآفرینان در رونق اقتصادی را پررنگ دانست و افزود: به لحاظ اقتصادی ما در ابتدای راه هستیم و کارآفرینان به عنوان سربازان اقتصاد باید کنار دولت باشند و قوی در راه تولید گام بردارند.

معاون اقتصادی رییس جمهور روز پنجشنبه در سفر به منطقه آزاد اروند به همراه دبیر شورای عالی مناطق آزاد،استاندار خوزستان و جمعی از مدیران استان از برخی واحدهای اقتصادی در آبادان دیدن کرد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.