×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در بازگشت مسافران نوروزی از خوزستان

محمد خانچی در ششمین نشست راهبردی خوزستان که در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد، بیان کرد: باوجود کاهشی بودن تصادفات، بیشترین حوادث رانندگی توسط راکبان موتور در راه‌های روستایی به ویژه در روستاهای برخودار از جاذبه‌های گردشگری استان رخ داده است، به همین دلیل پلیس راه و راهنمایی و رانندگی باید آمارهای تفکیکی تصادفات را برای فرمانداران ارسال کنند.

وی همچنین بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای ترافیک روان جاده‌های خوزستان در بازگشت مسافران نوروزی از مبدا این استان تاکید کرد و گفت: حضور دستگاه‌های خدماتی و امداد رسان در جاده‌ها ظرفیتی است که تاثیر لازم را بر ارایه خدمات بهتر به مسافران نوروزی خواهد گذاشت.

خانچی با اشاره به اجرای پویش “آرام برانید، سالم بمانید” در سراسر کشور، افزود: تمامی دستگاه‌ها از جمله صدا و سیمای مرکز خوزستان به ویژه بخش رادیویی آن باید از بستر فضای مجازی و دیگر ظرفیت‌های خود برای تاثیرگذاری اجرای این پویش استفاده کنند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: جاده‌های حادثه خیز خوزستان به ویژه جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی استان باید مورد توجه قرار گیرد، و از هم اکنون کار کارشناسی و مشکلات آنها از جمله جاده اهواز – خرمشهر و بستان – چذابه برطرف شود زیرا به طور قطع امسال استقبال خوبی از برگزاری آیین اربعین صورت خواهد گرفت.

خوزستان در صدر تردد بین استانی کشور

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان نیز دراین نشست گفت: خوزستان در ایام تعطیلات نوروز در صدر تردد بین استانی کشور قرار گرفت.

غلامعباس بهرامی نیا افزود: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا هشتم فروردین ۱۴۰۱ ، تعداد ۵۵۷ هزار و ۵۳۳ خودرو وارد خوزستان و تعداد ۵۱۹ هزار و ۹۱۹ خودرو از استان خارج شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶۷ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: دوربین‌های نصب شده در جاده‌های خوزستان نیز تردد ۱۰ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۷۸۲ خودرو را در شبکه جاده‌ای استان ثبت کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در این بازه زمانی بیش از ۶۸۰ هزار زایر راهیان نور توسط بیش از پنج هزار و ۸۰۰ خودرو وارد خوزستان شدند.

بهرامی نیا پرترددترین جاده‌های خوزستان را باند رفت و برگشت اهواز – شوش، ماهشهر – بندر امام خمینی(ره)، باند رفت و برگشت سه راهی آغاجاری – بهبهان، جاده اهواز – ملاثانی و خروجی شرق اهواز بیان کرد و گفت: با احتساب آمار کاروان‌های راهیان نور ، می‌توان گفت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از ابتدای تعطیلات نوروزی وارد خوزستان شدند.

وی ادامه داد: از آغاز طرح تاکنون تعداد سه هزار و ۲۴ بازدید از ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر صورت گرفت که از این تعداد ۱۸۱ خودرو به کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ ارجاع و تعداد ۵۵۶ خودرو توسط پلیس راه اعمال قانون و ۶۳۹ تخلف نیز احصا شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه آمار تصادف جاده‌ای در استان در این مدت کاهش بیش از ۳۰ درصدی دارد گفت: طرح پویش “همراهان سفر ایمن” نیز طرحی است که از سوی ستاد مرکزی در ۲۳ استان کشور از جمله خوزستان اجرا شد.

بهرامی نیا بیان کرد: با آغاز طرح نوروزی، نظارت بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و پویش “همراهان سفر ایمن” نیز با رویکرد اجرای برنامه‌های متنوع با محوریت ایمنی در رانندگی در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی کارون واقع در آزادراه خلیج فارس اجرا شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم کاهش آمار تلفات جاده‌ای در خوزستان با توجه به دور دوم سفرهای نوروزی و بازگشت مسافران حفظ شود، ادامه داد: گشت‌های راهداری خوزستان نیز از ابتدای طرح به منظور خدمات‌دهی به کاربران جاده‌ای در حاشیه جاده‌ها مستقر هستند و این استقرار تا پایان سفرهای نوروزی ادامه دارد.

پس از این نشست معاون عمرانی استاندار خوزستان و اعضا شورای راهبردی استان از مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان دیدن کردند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.