×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
از تعطیلی بیش از ۱۳٠٠ پروژه ورزشی در کشور تا هدیه وزیر به خوزستانی‌ها

سید حمید سجادی در مراسم تجلیل از فعالان حوزه جوانان و نخبگان استان خوزستان، اظهارکرد: امیدوارم اتفاقات خوب سیاسی که در پیش است و شرایطی که برای خنثی کردن مباحث تحریم و شرایط جدید برای کشور است هرچه سریعتر محقق شود و به امید خدا نیز دستورات مقام معظم رهبری اجرایی شود. بنده پیام رهبر در زمان سال تحویل را فرمان نام گذاری کردم و ان شاءالله بتوانیم طبق آن در ورزش و جوانان پیش برویم و جامعه عمل بپوشانیم.

وی بیان کرد: از حمایت های استاندار خوزستان از ورزش استان نیز قدردانی می کنم.  واقعا حمایت های او از برنامه های ورزشی و پروژه های نیمه تمام ورزشی و ستاد امور جوانان جای قدردانی دارد. آقای خلیلیان همچنین دیدگاه ارزشمندی نسبت به برنامه های جوانان داشت. ضمن این که از مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان که بسیار فعال و با انرژی کار خود را در این استان آغاز کرد، تشکر می کنم. او جوانی ورزشکار بوده است و زمان معارفه وی بسیار دوست داشتم حضور داشته باشم اما متاسفانه نشد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم بخش مهمی از تاریخ ورزش جمهوری اسلامی ایران در یک قرن اخیر متعلق به استان خوزستان است و این بخش در این استان شکل گرفت و این ارزش کار را می رساند. اگر قرار است درباره اصالت ورزش ایران صحبت کنیم بخشی از تاریخ ورزش ما، استان خوزستان است و این استان مهد بسیاری از رشته‌های مورد توجه است. این استان در گلف، فوتبال و صنعت اسب خاستگاه و جایگاه دارد. این استان در خیلی از رشته ها مثل دو و میدانی نیز همیشه مطرح بوده است.

وی افزود: البته باید صبوری شود؛ ما در یک سری تکالیف عقب مانده ایم اما استخری که همین امروز در اهواز افتتاح شد فراموش شده بود و در مورد آن غفلت صورت گرفته بود اما در یک حرکت انقلابی امروز به افتتاح رسید که مبارک مردم خوزستان باشدـ امیدوارم فازهای بعدی این مجموعه نیز تکمیل شود و علاوه بر این که در اختیار هیئت جانبازان و معلولان استان است ان شاالله زمان بندی شود و از این استخر به بهترین شکل استفاده شود و این مجموعه یک ساعت نیز خالی نشود

سجادی در ادامه عنوان کرد: معاون جوانان وزارت ورزش جوانگرایی را در دستور کار خود قرار داده است. او دغدغه مند است و از ابعاد مختلف در خصوص موضوعات جوانان کار می کنند و خوشبختانه بیست و سوم اسفند ماه شورای عالی جوانان بعد از ۹ سال به ریاست رئیس‌جمهور شکل گرفت و برگزار شد که جلسه خوبی بود و مصوبات ارزشمندی داشت. طبق گزارشاتی که از ۱۰ سال گذشته حوزه جوانان جمع آوری شد تقریباً همه اعضا از وضعیت فعلی ساختار جوانان راضی نبودند. موضوع جوانان نیاز به یک قرارگاه و رصد خانه دارد و موضوعاتی چون اشتغال، وام‌مسکن و بسیاری از چالش های امروز که جوانان با آنها مواجه هستند باید پیگیری شوند.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: بخشی از موضوعات جوانان روی زمین مانده است و یک جاهایی کم کاری صورت گرفته است، بنابراین ساختار جدیدی در شورای که برگزار شد پیشنهاد شد و ریس جمهوری دستور داد در حداقل زمان ممکن یک ساختار جدید پیش‌بینی، طراحی، مصوب و اجرایی شود تا حالت فعلی تقویت شود.

وی ادامه داد:  مطالعه عملکرد سمن ها از دیگر پیگیری های صورت گرفته بود. ستاد ساماندهی امور جوانان در استان ها نیز جدی گرفته شد که ۲۶ استان در پنج شش ماه گذشته با حضور استانداران خود جلسات مربوط به این ستاا را برگزار کردند. امیدوارم در ادامه راه حامی برنامه های حوزه جوانان باشیم و با تعاملی که برقرار خواهد شد بتوانیم همچنان اطلاعات بسیاری از این حوزه جمع آوری کنیم.

وزیز ورزش و جوانان گفت: طرح آمایش سرزمین را در کمتر از سه ماه انجام دادیم؛ زمانی که قرار بود من در مجلس رای اعتماد از نمایندگان بگیرم به آنها قول دادم تا سه ماه آمایش سرزمین را انجام دهم که این آمایش سرزمین آماده شد و اکنون دقیقا می دانیم کدام منطقه کشور به امکانات ورزشی نیاز دارد و در همین راستا در حال برنامه‌ریزی هستیم و این موضوع در بودجه  ۱۴۰۱ گنجانده شد و خدا را شکر ۲۷ درصد از مالیات بر ارزش افزوده ورزش برای ورزش یک سهم ارزشمندی شد تا شرمنده مردم در استانها نباشیم. اگر عدد محقق شود بخش مهمی از آمایش سرزمین انجام خواهد شد. امیدوارم خداوند به ما توان و فرصت بدهد تا بتوانیم برنامه ها را محقق کنیم و کارهای روی زمین مانده را در مسیر اجرا قرار دهیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ۴ هزار و صد و پنجاه پروژه کوچک ممثل چمن مصنوعی و سالن‌های کوچک داریم. ما شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی را در وزارت ورزش داریم و باید بگویم ۱۳۴۳ پروژه سنگین ما تعطیل است و روی آنها کار نمی شودـ همین شرکت ۲۸۸ پروژه در دست اقدام دارد که روزی نیست، درگیر این پروژه نباشم و با افتخار آنها را رصد می کنم.

سجادی گفت: باید همت کنیم پروژه های کلنگ زده شده را به اتمام برسانید و امیدوارم طی ۴ سال این پروژه ها را به اتمام برسانیم و در نظر داریم با کمی سرعت پروژه های ۷٠ تا ۸۰ درصدی را انجام دهیم. ضمن این احداث ۲ تا ۳ چمن ورزشی هدیه ما به استان خوزستان خواهد بود.

وی همچنین بیان کرد: بیش از چهار هزار رویداد مختص جوانان طی یک هفته در کشور برگزار شد و باید بگویم هم جوان باور و هم جوان یاور هستیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: سرپرست اداره کل ورزش و جوانان در مدت مدیریت خود ۳۳ میزبانی ورزشی را بر عهده گرفته است که دو میزبانی بین المللی بوده است. نگاه دولت هم این است که روابط بین المللی داشته باشیم. اگر هر سال در ورزش میزبانی داشته باشیم، این استان را حتماً نگین درخشان می‌کند و با این میزبانی ها کمبودها جبران می‌شود. حتی من به همه فدراسیون‌ها گفته‌ام در هر استانی که میزبانی دارید تجهیزاتی که به استان ها می برید دیگر به مرکز برنگردد. بنابراین میزبانی ها موهبت های زیادی دارد و اعتقاد داریم با ورزش می توانیم در کنار سایر تلاش‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد در دو حوزه ورزش و جوانان نیز انجام وظیفه کنیم. ان شا الله در مدت زمانی که انجام وظیفه می کنیم مردم ما امیدوار تر، با نشاط تر و با اعتماد تر نسبت به حوزه ورزش و جوانان باشنـد. همچنین در ورزش نیز می توانیم در بحث تولید، دانش بنیان و اشتغال، طبق فرمان مقام معظم رهبری گام برداریم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.