×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
خوزستان صاحب حق‌آبه‌ای است که باید محفوظ باشد / اختصاص تسهیلات قرض الحسنه برای جوانان

صادق خلیلیان در آیین تجلیل از فعالان حوزه جوانان و نخبگان خوزستان، اظهارکرد: با حضور وزیر شاهد تحرک بیشتری در حوزه ورزش هستیم.

وی گفت: استان خوزستان یکی از استان‌هایی است که دارای ویژگی‌های خاص است و یک استان راهبردی در سطح کشور به شمار می‌رود و طبیعتاً در بخش‌های مختلف باید نقش‌آفرینی خاص خود را در سطح کشور داشته باشد.

خلیلیان با بیان اینکه ۴۰ درصد منابع بودجه کشور از استان خوزستان تأمین می‌شود، گفت: استان خوزستان در زمینه توسعه، عمران و آبادانی در کشور نقش‌آفرینی می‌کند و منابع نفت و گاز خود را در اختیار می‌گذارد. استان خوزستان صاحب حق‌آبه‌ای است که باید محفوظ باشد. آقای رئیس جمهور هم در سفر اول خود به استان بر این موضوع تأکید داشت. یعنی مابین تأمین نیازهای کشور از طریق منابع نفت و گاز و حق‌آبه خوزستان باید توازن برقرار باشد. این موضع رسمی و صریح ما است و موضع‌ دولت هم همین است.

استاندار خوزستان بیان کرد: این جلسه، جلسه تخصصی نیست که به مباحث محیط زیست و فاضلاب کارون پرداخته شود اما بدانید کارهای بسیار خوبی در این زمینه در حال انجام است. برای شبکه فاضلاب اهواز یک طرح اضطراری اجرا شده که در راستای تکمیل طرح اصلی است که طی دو سال به اتمام می‌رسد که مربوط به شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه‌ها است و از ورود فاضلاب به رودخانه کارون جلوگیری می‌کند. در قالب این طرح ۱۹ نقطه از حدود ۲۲ نقطه ورودی فاضلاب به رودخانه کارون مسدود می‌شود و برای تصفیه فاضلاب منتقل خواهد شد و پساب آن در صنعت  و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در حوزه مربوط به جوانان طبیعتاً ما وظایفی داریم و اقدامات سه‌گانه‌ای را در زمینه ازدواج، اشتغال و مسکن به صورت ویژه انجام داده‌ایم و خوشبختانه هیات دولت به عنوان مصوبات سفر استانی مصوبات خوبی داشتند و آقای دکتر سجادی به عنوان عضو هیات دولت در این زمینه سهیم و تأثیرگذار بود.

خلیلیان ادامه داد: از محل مصوبات سفر سه‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به استان خوزستان برای ازدواج جوانان اختصاص داده شده است که مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. در آذرماه مجوز اجرای مصوبات سفر استانی از دولت گرفته شد. این میزان بودجه ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات علاوه بر بودجه جاری استان است که از محل سفر استانی تأمین اعتبار می‌شود و بخشی از آن را در سال ۱۴۰۰ دریافت کردیم.

استاندار خوزستان گفت: از ۶ هزار میلیارد تومان اعتباری که در بین استان‌های مختلف توزیع شد، ۲۵ درصد آن به استان خوزستان تعلق گرفت تا پروژه‌ها را بر اساس آن جلو ببریم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.