×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
استاندار خوزستان: نتیجه پروژه‌ها باید به تولید و اشتغال ختم شود

صادق خلیلیان در نشست با مدیران ستادی و دستگاه‌های دولتی در سالن شهید هاشمی استانداری بیان کرد: باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب که مبتنی بر دیدگاه عمیق و شناخت دقیق نیازهای کشور است را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه ثروت با تولید دانش بنیان ایجاد می‌شود افزود: هیچ کشوری پیشرفت نمی‌کند مگر اینکه ثروت در آن کشور صرف تولید شده و عادلانه تقسیم شود.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود اشتراک گذاری امکانات دستگاه‌ها را ضروری دانست و بیان کرد: نباید امکانات دستگاه‌ها راحبس کرد؛ دستگاه‌ها باید امکانات خود را با هماهنگی برای بهره‌مندی مردم و پیشبرد کارها به اشتراک بگذارند.

خلیلیان با اشاره به اینکه حبس سرمایه و امکانات یکی از گیرهای اساسی کشور است، گفت: چرا پس از ۴۳ سال اجرای پروژه‌های عمرانی و هزینه کرد اعتبارات بسیار سنگین بودجه‌ای اما مشکلات بسیاری در کشاورزی و راه و … داریم؟ دلیل این امر حبس سرمایه است.

وی افزود: سدهای بسیاری ایجاد شده که بخشی از آنها تولید برق می‌کنند و برخی برای مصرف کشاورزی احداث شدند اما از ۳،۵ میلیون هکتار زمین کشاورزی در پایین دست سدهای خوزستان، برای ۲ میلیون هکتار آن کانال احداث نشده است.

خلیلیان ادامه داد:پروژه خط دوم ریل اهواز – اندیمشک پنج سال است که راکد مانده و از ۱۴۰ کیلومتر آن ۱۲۵ کیلومتر ساخته شده اما تا وقتی کامل نشود هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌توان کرد.

وی افزود: فقط ۶ ماه نیاز بود کار ادامه پیدا کند تا این خط راه‌اندازی شود اما دولت گذشته که به امید برجام نشست و هیچ عایدی هم برای کشور نداشت، انفعالی که در مقابل مسایل داشت را به استان‌ها کشید.

وی بیان کرد: دولت گذشته در مقابل آن چیزی که بر سر کشور آورد باید پاسخگو باشد؛ یک نمونه آن بحث فاضلاب اهواز است که اکنون در حال انجام است.

استاندار خوزستان افزود: در بحث راه‌ها ۳۰ سال است راهی که از خوزستان به سمت چهارمحال و بختیاری می‌رود ناتمام و حدود ۱۰۰ کیلومتر آن باقی مانده بود که اکنون درحال انجام است.

وی گفت: باید مدیریت پروژه‌ها را به گونه‌ای انجام دهیم که سرمایه را به تولید و اشتغال تبدیل کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: هرکس حاشیه ای برای استان ایجاد کند دلسوز استان نیست؛ به حاشیه ها دامن نزنیم و خودمان هم وارد حواشی نشویم. احزاب، گروه‌ها و افراد با نفوذ همه باید پای کار باشند و تلاش کنیم در مدیریت‌ها از افراد کارآمد استفاده شود.

وی درباره اعتبارات مصوب نخستین سفر رییس جمهور به خوزستان گفت: ۳۶۰هزار میلیارد ریال مصوبات سفر رییس جمهور بود و ۲۰۰ هزار میلیارد ریال نیز برای توسعه سرمایه گذاری در نظر گرفته شد.

خلیلیان درباره فضای مجازی و حضور جوانان در آن عرصه نیز بیان کرد: اکنون با یک فضای مجازی روبه رو هستیم که بسیار سریع در حال حرکت است؛ باید پابه پای نسل جوان حضور فعال در این فضا داشته باشیم و از ظرفیت آن به بهترین شکل استفاده کنیم.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.