×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
رییس شورا: شرکت‌های دانش بنیان برای حل مشکلات شهری اهواز ورود کنند

سیاوش محمودی در چهلمین نشست رسمی شورای شهر اهواز در صحن علنی این شورا افزود: شرکت های دانش بنیانی که توان کمک به مسایل مبتلابه اهواز در بخش های خدمات، محیط زیست، فضای سبز، آبیاری نوین و پسماند را دارند توسط این شورا حمایت می شوند.

وی با بیان اینکه شورای شهر اهواز وظیفه خود می داند تا در مسیری که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده حرکت کند افزود: امید منشا همه حرکت ها و پیشرفت هاست و همه مسوولان، رسانه ها و صاحبان تریبون وظیفه امیدآفرینی در جامعه را به عهده دارند.

محمودی ارتقای بهره وری در مدیریت شهری اهواز را ضروری دانست و ادامه داد: سالانه بالغ بر هفت تا هشت هزار میلیارد ریال در حوزه خدمات در شهر اهواز هزینه می‌شود ولی با وجود این هزینه سنگین، ارایه خدمات نتوانسته است رضایت مردم را جلب کند که ارتقای بهره‌وری در مجموعه مدیریت شهری را بسیار ضروری کرده است.

رییس شورای شهر اهواز، کارو تلاش، همدلی و پرهیز ار اختلاف ها را نیاز کنونی کشور و استان دانست و گفت: اختلافی میان شورا و هیات تطبیق فرمانداری در رد برخی لوایح شورا توسط این هیات وجود دارد که با هماهنگی انجام شده با فرمانداری اهواز، جلسه مشترکی میان اعضای شورا و هیات تطبیق فرمانداری برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به ایراد هیات تطبیق فرمانداری به لایحه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ شهرداری اهواز گفت: عدم تناسب افزایش بودجه پیشنهادی با میانگین پنج ساله، عدم رعایت سقف ۱۰ درصد اعتبار تسهیلات رفاهی برای کارکنان شهرداری و عدم پیوست جدول بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی و نحوه بازپرداخت این بدهی ها از جمله ایرادهای هیات تطبیق فرمانداری به بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری است.

محمودی، ایراد هیات تطبیق فرمانداری به عدم پیوست جدول بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی و نحوه پرداخت این بدهی ها را وارد دانست و گفت: شفاف سازی بدهی های شهرداری اهواز یکی از مطالبه های جدی این شوراست که این ایراد فرمانداری اقدامی مثبت در راستای شفاف سازی مالی شوراست.

وی ادامه داد: شهرداری بر اساس قانون موظف است در لایحه تدوین بودجه تمام بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی را ارایه کند و این مطالبه مهم از طریق شهرداری پیگیری می شود تا جدول مشخصات کامل بدهی های شهرداری تدوین و نحوه عمل شهرداری در بازپرداخت این بدهی تعیین شود.

رییس شورای شهر اهوز افزود: هیات تطبیق فرمانداری با استناد به قانون آورده است که میزان پیش بینی درآمدها در لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری باید متناسب با میانگین رشد درآمدها در پنج سال گذشته، عملکرد واقعی بودجه به شرط گزارش های تفریق و سایر عوامل موثر با ذکر دلایل توجهی به پیوست لایحه باشد که برای رفع این ایراد، دلایل شهرداری برای رشد ۵۱ درصدی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ به فرمانداری ارسال می شود.

مقرر شد شورای شهر با ارسال نامه ای از شهرداری اهواز بخواهد تا جدول و میزان بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی و فرآیند پرداخت بدهی ها خود را به شورا ارسال کند.

در این جلسه ایرادهای هیات تطبیق فرمانداری اهواز به لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری این شهر مطرح و اعضای شورا ضمن پذیرش برخی از این ایرادات و اصلاح آنها، بر برخی مصوبه های پیشین خود اصرار کرد.

لایحه بودجه ۶۵ هزار میلیارد ریالی پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری اهواز پس از برگزاری جلسه‌های متعدد کارشناسی در کمیسیون های تخصصی این شورا، اواسط اسفندماه سال گذشته در صحن علنی شورای شهر اهواز به تصویب رسید. نسبت هزینه های جاری به عمرانی در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهواز ۴۲ به ۵۸ درصد اعلام شده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.