×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
حجت الاسلام شفیعی سنگربان دفاع از انقلاب و ولایت بود

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور عصر جمعه در آیین بزرگداشت عالم جلیل القدر حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی در مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار داشت: همگی ما دوره‌ای را می گذرانیم و روزی خواهیم رفت اما چه بهتر که انسان به نوعی رها شود که صاحبان علم و بصیرت، قضاوت خوبی از عملکرد وی داشته باشند.

وی افزود: حجت الاسلام شفیعی شخصیتی داشت که همه ما همچنان علاقه داشتیم که از معرفت دینی این انسان بزرگ استفاده کنیم.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادادمه داد: اگرچه  سال‌های حیات ایشان کم بود اما در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خانواده ای رشد پیدا کرد که از خانواده های اصیل، با شخصیت و دارای عالمان برجسته ای بود که در سنگر دفاع ازعلوم اسلام و معارف دینی تلاش های فراوانی داشتند.

وی تصریح کرد: خانواده گرامی شفیعی پیش از انقلاب و پس از آن در دفاع از مکتب اهل بیت(ع) نیز مجاهدت های فراوانی داشتند.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: شخصیت حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی به نوعی بود که هم در علوم اسلامی و هم  به علوم جدید و دانشگاهی اشراف داشت؛ ایشان بسیار اهل مطالعه بود و همواره سعی داشت اطلاعات خود را به روز نگه دارد.
وی ادامه داد: وی در برخی دوران های تاریخی با توجه به موضع گیری های دشمنان انقلاب، سعی داشت اطلاعات لازم را به دست آورد تا به ابهامات دانشگاهیان به موقع پاسخ دهد.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: وی همچنین نسبت به سخنان رهبر معظم انقلاب همواره به روز بودند و بلافاصله سخنان رهبر معظم انقلاب را مطالعه و بر اساس محوربندی های ایشان، مسایل را برای دانشجویان و کرسی های دانشجویی بیان می کرد.

وی تصریح کرد: مظلومیت این عزیز بزرگوار این بود که درجایی فعالیت داشت که محل تبادل افکار و جریان‌های فکری مختلف بود و در زمانی این مباحث سیاسی و فرهنگی در دانشگاه ها به اوج خود رسیده بود اما یک تنه به عنوان سنگ صبوری برای مرجع دانشجویان و اساتید بود که هر زمانی مباحث انقلاب مطرح می شد، پاسخگو بود.
سرتیپ پاسدار شاهوارپور یاداور شد: زنده یاد حجت الاسلام شفیعی دارای روحیه جهادی  بالایی بود و در سیل فروردین ماه ۹۸ در کنار گروه های جهادی پا به پای بسیجیان برای کمک به مردم استان تلاش کرد.

آیین گرامیداشت عالم جلیل القدر حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی روز جمعه با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان، فرمانده سپاه استان،جمعی از مسئولان استان، علما، طلاب ، دانشگاهیان، اساتید، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه های شهید چمران اهواز و علوم پزشکی اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی که حدود ۱۱ سال مسئولیت دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان را عهده‌دار بود، شنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۰ بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.