×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
افزایش ۹۸ درصدی تردد در راه‌های خوزستان

سیدحکمت‌الله موسوی اظهار کرد: با توجه به بهبود وضعیت شیوع کووید ۱۹ در کشور و لغو محدودیت‌های کرونایی، فعالیت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در استان نیز از سر گرفته شده است.

او ادامه داد: در بازه زمانی ۲۵ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین ۱۴۰۱، در هشت روز، تعداد ۴۸ هزار و ۴۱۵ نفرشب اقامت در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد یک‌هزار و ۸۶۴ نفرشب اقامت در هتل‌ها، شش نفرشب در اقامت‌گاه‌های سنتی، ۲۱۹ نفرشب در مهمان‌پذیر، ۱۷۰ نفرشب در هتل‌آپارتمان، ۵۳ نفرشب در اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، هشت‌هزار و ۳۱ نفرشب در خانه‌مسافرها، ۲۵هزار و ۲۲۷ نفرشب در اقامت‌گاه‌های موقت، هفت‌هزار و ۲۶۵ نفرشب در مدارس و پنج‌هزار و ۲۹۲ هزار نفرشب نیز در مهمان‌سراهای دولتی، خوابگاه‌های دانشجویی و… ثبت شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان افزود: در این مدت مجموع بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی و توریستی ۲۶۶ هزار و ۸۱۰ نفر بوده است که در این میان، ۴۹ هزار و ۹۱۵ نفر از جاذبه‌های تاریخی، ۴۰۱۹۰ نفر از جاذبه‌های تفریحی، ۴۶ هزار ۶۳۲ نفر از جاذبه‌های دست‌ساز، سه‌ هزار و ۲۰۰ نفر از جاذبه‌های صنایع ‌دستی، ۴۳ هزار و ۵۶۴ نفر از جاذبه‌های طبیعی، ۱۵ هزار و ۸۴۲ نفر از جاذبه‌های فرهنگی، ۵۰ هزار و ۵۱۷ نفر از جاذبه‌های مذهبی و ۱۶ هزار و ۹۵۰ نفر نیز از موزه‌های سطح استان دیدن کردند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته غیرقابل قیاس است.

او با اشاره به اقدامات صورت‌ گرفته توسط کمیته نظارت و تنظیم بازار نیز بیان کرد: در این بازه زمانی یک ‌هزار و ۵۲۵ تن شکر، یک‌ هزار ۵۰۰ تن برنج هندی، ۶۸۳ تن مرغ، ۱۰ تن گوشت منجمد و ۲ هزار ۵۶۰ تن میوه در سطح استان توزیع شده است و ۱۵۷ غرفه توزیع میوه نیز راه‌اندازی شده است.

موسوی در خصوص میزان تردد وسایل نقلیه در راه‌های استان نیز گفت: در این مدت، تردد پنج ‌میلیون و ۸۹۰ هزار و ۵۴۴ وسیله نقلیه در راه‌های استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۸ درصد افزایش داشته است.

او بیان کرد: همچنین تعداد ۲۶ کمپ با ظرفیت ۳۹ هزار و ۶۴۳ نفر توسط چندین شهرداری استان بهسازی و تجهیز شده و در اختیار گردشگران قرار گرفته است و ما باقی در مرحله تجهیز هستند؛ ضمن این ‌که حدود ۲۲ ایستگاه امداد هلال احمر در جاده‌ها مستقر هستند که از آن میزان، چهار پست هم ثابت و هم سیار و یک پست سیار و ۱۶ پست ثابت هستند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان ادامه داد: آمار ورود گردشگران با هواپیما طی این هشت روز ۲۹ هزار و ۲۲۱ نفر و قطار شش‌ هزار ۱۸۴ نفر بوده است.

او افزود: درصد اشغال هتل‌های استان تاکنون حدود ۸۰ درصد بوده است که نسبت به سه سال گذشته در مدت مشابه که هیچ پذیرشی نداشتند رشد فوق‌العاده‌ای داشته است.

موسوی با بیان این‌که تعداد گردشگران خارجی اقامت‌کننده در مراکز اقامتی سطح استان نیز در این مدت ۴۱۸ نفر بوده است اضافه کرد: ۳۱ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان در این مدت توسط کارشناسان صورت گرفته است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.