×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
وزیر آموزش و پرورش: در حال نوشتن آیین نامه طرح رتبه بندی معلمان هستیم

یوسف نوری با بیان اینکه رییس جمهور طرح رتبه بندی معلمان را ابلاغ کرده است، افزود: تیم‌های کاری در این خصوص تشکیل و ۲ جلسه در این زمینه برگزار شده است.

وی ادامه داد: فرصت ما برای تسلیم آیین نامه طرح رتبه بندی معلمان به دولت یک ماه است که از ۲۳ اسفندماه سال گذشته آغاز شده و در زمان تعیین شده تسلیم خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: دولت نیز برای بررسی این آیین نامه سه ماه فرصت دارد که امیدواریم با تلاش همکاران در گروه‌های پنج‌گانه این کار انجام و مزایای مربوطه برای فرهنگیان برقرار شوند.

نوری درخصوص برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای رفع مشکل مدارس کانکسی بخش سردشت دزفول گفت: رسیدگی به مناطق محروم جزو وظایف دولت است و باید این کار انجام شود.

وی با بیان اینکه دولت در تلاش است بین مردم باشد، افزود: برای مدارس سنگی و کانکسی تفاهم نامه‌ای منعقد شده تا بخشی از کار توسط خیران و بخش دیگر توسط آموزش و پرورش و کمک‌های سایر نهادها نظیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام شود.

برچیدن مدارس کانکسی و سنگی ظرف ۲ تا سه سال آینده از برنامه‌های دولت است

وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش ما این است که ظرف مدت ۲ تا سه سال مشکل مدارس کنونی و شناسایی شده سنگی وکانکسی برطرف شود البته ممکن است این تعداد با توجه به جابه جایی جمعیت دانش آموزان تغییر کند.

وی هدف از سفر خود به خوزستان را حضور در یادمان‌های دفاع مقدس و کاروان‌های راهیان نور و بررسی وضعیت گروه‌های جهادی در مناطق محروم و زلزله‌زده عنوان و بیان کرد: تعداد قابل توجهی از کاروان‌های راهیان نور، دانش آموزان، معلمان و خانواده‌های فرهنگیان هستند.

نوری با اشاره به بررسی وضعیت مدارس و کمبود نیروی انسانی و ستادهای اسکان آموزش و پرورش خوزستان گفت: تعداد مسافران امسال استان خوزستان به آمار سال ۱۳۹۶ که اوج مسافرت‌ها بوده نزدیک است.

وی افزود: خوشبختانه شاهد میزبانی بسیار خوب مردم و ستادهای اسکان خوزستان از مسافران هستیم که علاوه بر همکاران فرهنگی دیگر اقشار و خانواده‌های غیرفرهنگی را اسکان داده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رفع برخی محدودیت‌های کرونایی با توجه به بهبود شرایط بیماری اظهارداشت: امسال آموزش و پرورش رقم بسیار خوبی در اسکان مسافران نوروزی تحت پوشش قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش سفر ۲ روزه خود به خوزستان را از روز گذشته آغاز کرده و امشب از طریق فرودگاه دزفول عازم تهران می‌شود.

وی در سفر به خوزستان در یادمان‌های شهدای شلمچه و فتح المبین حاضر شد و از مدارس زلزله زده اندیکا و سردشت دزفول بازدبد کرد.

بررسی مسائل و مشکلات آموزشی در سطح استان و دیدار با خانواده‌های شهدا از برنامه‌های سفر وی به استان خوزستان بود.

طی یک ماه اخیر این دومین سفر وزیر آموزش و پرورش به خوزستان است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.