×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
یک هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور امسال اصلاح می‌شود

داریوش امانی در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت راه‌های خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:تاکنون یک هزار و ۸۲۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور شناسایی شده که ۲۵۰ نقطه از آنها به عنوان اولویت پلیس و سازمان راهداری در سال گذشته برطرف شده است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در سایر نقاط حادثه خیز بعد از شناسایی، آشکارسازی این نقاط اعم از نصب علائم هشداردهنده، چراغ چشمک زن، چشم گربه‌ای و شیارهای لرزاننده انجام می‌شود تا رانندگان متوجه شوند به محلی وارد شدند که احتمال تصادف وجود دارد.

امانی اضافه کرد: یک هفته پیش از تعطیلات نوروزی براساس گزارشی که به رییس جمهوری ارائه کردیم، مقرر شد ۵۰ هزار میلیارد ریال به سازمان راهداری اختصاص یابد و متعهد شدیم با اختصاص این اعتبار، یک هزار نقطه حادثه خیز را درسال ۱۴۰۱ برطرف کنیم.

 

افزایش ۴۱ درصدی سفرهای نوروزی

امانی همچنین با اشاره به افزایش چشمگیر حجم تردد در نوروز امسال، افزود: بر اساس آخرین آمار تعداد سفرهای نوروزی در کشور حدود ۴۱ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است که به همین میزان هم تصادفات بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: وضعیت ما در حوادث جاده ای امسال، وضعیت خوبی نیست و از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۲۸۸ کشته در تصادفات رانندگی در کشور ثبت شده است.

امانی خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌ها در حالت آماده باش هستند و همه تلاش مجموعه‌های امدادی این است که کمترین میزان حادثه در طول راه‌ها را داشته باشیم تا بتوانیم در پایان تعطیلات نوروزی در ۱۵ فروردین آمار قابل قبولی از تصادفات ارائه بدهیم.

 

اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریالی برای راه‌های خوزستان

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه گفت: امسال با همکاری استانداری خوزستان مقرر شده است که حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به نگهداری راه‌ها اختصاص داده شود که بخشی از آن از اعتبارات ملی و بخشی هم از اعتبارات استانی تامین می ‎شود.

وی با اشاره به پیگیری و اهتمام استاندار خوزستان برای بهبود کیفیت راه‌های شریانی و روستایی، افزود: پارسال نیز خوزستان رتبه نخست اعتبارات حوزه راهداری را داشته و پروژه‌هایی با اعتبار حدود یک هزار و ۶۰ میلیارد تومان در در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

امانی همچنین هدف از سفر خود به خوزستان را  بازدید از محورهای مواصلاتی این استان به عنوان یکی از استان‌های مقصد سفرهای نوروزی و کاروان‌های راهیان نور و یکی از محورهای پرتردد کشور عنوان کرد.

وی همچنین در خصوص مراسم راهپیمایی اربعین امسال گفت: پایانه‌های شلمچه و چذابه در خوزستان بیشترین تعداد زائر را بعد از مرز مهران دارد، به همین دلیل بازسازی این ۲پایانه در دستورکار قرار داشته که پارسال بازسازی شلمچه انجام شده و امسال بازسازی چذابه در برنامه است.

بر اساس این گزارش، امانی معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز با استاندار خوزستان دیدار داشت و به همراه وی از مرکز مدیریت راه‌های استان بازدید کرد.

بازدید از آزاد راه خلیج فارس و محل برگزاری پویش همراهان سفر ایمن، پایانه بار و مجموعه بندری بندر امام، مقصد بعدی معاون وزیر در سفر به خوزستان اعلام شده است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.