×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
فعالیت شبانه‌روزی ۶۰ پست نوروزی هلال احمر در خوزستان

دکتر علی خدادادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان خوزستان از بیست و پنجم اسفندماه تاکنون با اجرای دو طرح ملی امداد و نجات نوروزی در محورهای مواصلاتی بین شهری و خدمات بشردوستانه در پست‌های موقت ایجاد شده  در مبادی ورودی شهرستان‌ها به ارائه خدمت به مسافران نوروزی و زائران مناطق عملیاتی در قالب کاروان‌های راهیان نور پرداخته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به فعالیت‌های نجاتگران جمعیت هلال احمر در این بازه زمانی، گفت: ۳۹ تیم عملیاتی در ۳۸ پایگاه امداد و نجات متشکل از ۲۱ پایگاه ثابت و ۱۷ پایگاه موقت در سطح استان خوزستان به فعالیت می‌پردازند و تاکنون با ۲۸ عملیات امدادی به نجات جان هم‌وطنان پرداخته‌اند.

وی افزود: در این مدت یک هزار و ۳۴۵ نفر خدمات درمانی سرپایی ،۲۰ نفر خدمات حضوری و ۲ هزار و ۶۱۶ نفر نیز خدمات سلامت محور دریافت کردند و ۲۲ مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافتند. در ۱۵ مورد نیز به کاروان‌های راهیان نور خدمات‌رسانی شده است.

وی در ادامه به تشریح فعالیت‌های جوانان بشردوست جمعیت هلال احمر خوزستان در قالب طرح خدمات بشردوستانه نوروز سال ۱۴۰۱ پرداخت و افزود: ۲۲ پست موقت در مبادی ورودی شهرستان‌ها و شش تیم سیار نیز در قالب طرح سحاب در این مدت زمانی مشغول ارائه خدمات بشردوستانه هستند. در این مدت بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر خدمات سلامت محور رایگان، حدود ۶ هزار و ۱۰۰ نفر خدمات راهنمایی اماکن تفریحی، اقامتی، ۲ هزار و ۱۵ نفر خدمات آموزشی، ۲ هزار و ۷۳ نفر از خدمات ایستگاه‌های دوستدار کودک بهره‌مند شده‌اند و علاوه بر این ۹۴۵ نفر نیز از ظرفیت‌های ایجاد شده خیمه‌های نماز استفاده کرده‌اند.

خدادادی گفت: تیم‌های سحاب نیز در دو قالب دوچرخه‌سواران و گشت‌های پیاده در بوستان‌ها و اماکن پر تردد گردشگری و تفریحی حضور یافته و به ۸۱۰ نفر ارائه خدمت کرد اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای داوطلب خانواده جمعیت هلال احمر خوزستان، افزود: این خدمات تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.