×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندار: ۴۵۵ هزار مسافر نوروزی تا کنون به خوزستان سفر کرده اند

صادق خلیلیان دوشنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر که با حضور وزیر کشور و معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد بیان کرد: این مسافران در قالب راهیان نور و گردشگر وارد خوزستان شده اند که تمهیدات لازم جهت اسکان آنها از قبل برنامه ریزی شده است.

وی افزود: ۲ جلسه ستاد استانی هماهنگی خدمات سفر با حضور همه مسئولان استان برگزار شده که بحث پایش اقامتگاه‌های درون و برون شهری و همچنین پایش مستمر راه‌ها در دستور کار قرار داشت.

استاندار خوزستان ادامه داد: بیشتر افرادی که وارد خوزستان می شوند با وسیله شخصی و سبک به این استان امده اند که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۹۵ درصدی هستیم.

وی درباره گشت های جاده ای گفت: در بحث ایمنی و امنیت راه‌ها ۷۵ تیم گشت محسوس و نامحسوس وجود دارد که با تخلفات به صورت جدی برخورد می کنند.

استاندار خوزستان به حوادث جاده ای اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون تعداد فوتی های جاده ای در خوزستان ۱۴ درصد و تصادفات جرحی ۵۵ درصد کاهش داشته است .

خلیلیان افزود: این موضوع نشان می دهد با وجود شلوغی در ورودی شهرها، مردم در حال رعایت کردن هستند و تلاش های پلیس راهور نیز نتیجه بخش بوده است.

وی در خصوص وضعیت اسکان مسافران گفت: مدارس، هتل ها و مراکز مرتبط با گردشگری در کل خوزستان مهمانان را تحت پوشش قرار می دهند و در صورت بروز شرایط غیر عادی اماکنی مانند مساجد و حسینیه ها را پیش بینی کردیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: اگر شرایط غیر عادی مانند بارندگی یا بروز پدیده گردوغبار رخ دهد تا ۲۰ هزار نفر نسبت به وضع موجود ظرفیت اسکان مسافران وجود دارد.

خلیلیان در خصوص مسافران راهیان نور اظهار داشت: محل اسکان مسافران راهیان نور توسط  سپاه برنامه ریزی شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: در لحظه سال تحویل بیش از ۶۰ هزار نفر در محل یادمان شلمچه حضور داشتند و پذیرایی مناسبی از آنها صورت گرفت.

خلیلیان درباره میزان زائران عتبات گفت: زائران عتبات تعدادشان زیاد نیست چرا که عراق بدون ویزا اجازه تردد از مرز را نمی دهد اما با این وجود شاهد تردد ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر زائر در روز از مرزهای خوزستان به سمت عتبات عالیات هستیم.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.