×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
۵۱ درصد خوزستانی ها هنوز دُز سوم واکسن خود را تزریق نکرده اند

دکتر سید محمد علوی  در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از کشورهای غربی مجددا دچار موج جدید بیماری شده اند، اگر عادی انگاری را در استان رواج دهیم مجددا موج اتفاق می افتد.

وی شرایط بیماری در خوزستان را خوب و پایدار عنوان کرد و افزود:  در هفته گذشته موارد بیماری نسبت به هفته قبل از آن ۳۷ درصد، موارد بستری ۵۹ درصد و موارد مرگ ۳۶ درصد کاهش یافته است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه همچنان روند واکسیناسیون در خوزستان کند و آهسته است گفت: مدت هاست که پوشش نوبت اول واکسیناسیون در خوزستان ۸۵.۲ درصد، نوبت دوم ۷۳.۳ درصد و نوبت سوم ۳۲.۲ درصد است که راضی کننده نیست.

وی با اشاره به اینکه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن عمومی، ادارات و بانک ها نسبتا خوب است افزود: همچنین میزان استفاده از ماسک در خوزستان ۴۷ درصد بوده که این رقم در نقاط حاشیه ای پایین تر است.

علوی در خصوص وضعیت مرزهای زمینی استان گفت: خوشبختانه میزان ورود موارد مثبت بیماری از مرزهای زمینی استان بسیار کاهش یافته و در ۲ هفته اخیر مشکلی در این زمینه نداشته ایم.

وی افزود: میزان رعایت ماسک خدمت دهندگان در یادمان های شهدای استان ۸۱ درصد و در بین خدمت گیرندگان ۸۸ درصد است همچنین میزان واکسیناسیون و بهداشت فردی به ترتیب ۱۰۰ و ۷۵ درصد است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: همه یادمان های استان تحت رصد بهداشت بوده و در صورت مشاهده کوچکترین مورد بیماری، کار جداسازی انجام می شود.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی، ۲۲ شهرستان زرد و ۲ شهرستان نیز آبی کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.