×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
وزیر صمت:نظام بانکی کشور قدیمی و ناکارآمد است

سید رضا فاطمی امین شامگاه پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی خوزستان در محل استانداری بیان کرد: هر چقدر هم بخواهیم سیاست های بانکی را تغییر دهیم اتفاقی نمی افتد به همین منظور باید برنامه هایی برای استفاده از منابع بانکی اتخاذ کرد.

وی افزود:جنگ در اوکراین ممکن است مشکلاتی را برای فعالیت های تجاری داشته باشد اما فرصت های زیاد دیگری در بخش اقتصادی کشور وجود دارد.

وزیر صمت ادامه داد: برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی پرداخت تسهیلات بر اساس گردش مالی واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت  انجام خواهد گرفت.

وی افزود: در این روش انحراف تخصیص منابع صفر می شود، تمامی استان ها با بانک ها توافق کردند که این طرح اجرا شود ، با این روش سهمیه بندی تسهیلات از بین می رود.

وی گفت: تامین مالی زنجیره ای از دیگر کارهایی است که امسال برای تامین نقدینگی صنایع انجام خواهیم داد ، در این نوع پرداخت تسهیلات به تمام حلقه های تولید تسهیلات پرداخت می شود.

وزیر صمت ادامه داد: با این ۲ روش ۷۰ درصد مشکلات سرمایه در گردش برای تولید کنندگان حل می شود.

فاطمی امین با اشاره به اینکه ۳۴ درصد برق کشور در صنعت مصرف می شود افزود: در قانون بودجه سال جاری قیمت گاز در تمامی صنایع یکسان سازی شده است تا صنایع خود بتوانند برق تولید کنند و یا نیروگاه ایجاد نمایند.

وی با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی کارگران افزود:برنامه های جبرانی در کنار افزایش دستمزد کارگران در نظر گرفتیم‌ تا به کارفرمایان فشاری وارد نشود.

وزیر صمت ادامه داد: در بخش صادرات تدوام تامین عرضه، ثبات کیفیت و ثبات قیمت در بهبود شرایط صادرات اثر گذار است.

وزیر صمت امروز پنجشنبه برای افتتاح و بازدید از چند طرح تولیدی و بررسی مشکلات و مسائل صنایع به خوزستان سفر کرد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.