×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
استاندار: ۱۵ هزار میلیارد ریال از مصوبات سفر رییس جمهور به خوزستان پرداخت شده است

صادق خلیلیان جمعه در گفت وگوی خبری شبکه صدا وسیما مرکز خوزستان افزود: از زمانی که مصوبات سفر رییس جمهوری تصویب شد، ابلاغیه های خوبی برای تخصیص بودجه به استان انجام گرفته و این میزان اعتبار به دستگاه های اجرایی استان پرداخت شده تا پروژه ها با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور روز پنجشنبه هفته جاری برای سومین بار به خوزستان سفر کرد که دستاوردهای خوبی برای استان داشت، ادامه داد: رییس جمهور در سفر اخیر خود به خوزستان به طور سرزده از کارخانه فولادسازی خرمشهر دیدن و با کارگران صحبت کرد، این کارخانه فولادسازی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ظرفیت تولید فولاد دارد که در فروردین ماه افتتاح می شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: رییس جمهور همچنین از یادمان شهدای شلمچه بازدید کرد و با زائران راهیان نور دیدار و گفت وگو داشت، وی همچنین به یکی از روستاها در مرز شلمچه سفر کرد و با مردم روستا صحبت و در خانه های روستایی حضور یافت و برای توسعه کشاورزی در این منطقه دستوراتی را داد.

خلیلیان بیان کرد: رییس جمهور در ادامه سفر خود به خوزستان جلسه ای را با مسئولان شهرستان های آبادان و خرمشهر داشت و برنامه های میان مدت و بلندمدتی برای توسعه شهری این ۲ منطقه گرفته شد، نیاز است که این ۲ شهرستان هرچه سریعتر آباد شوند؛ رییس جمهور همچنین درباره اشتغالزایی و توسعه نخیلات، شیلات و تجارت در این ۲ شهرستان بسیار تاکید کرد.

وی گفت: در مصوبات اول سفر رییس جمهور به خوزستان  ۳۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار علاوه بر بودجه جاری به خوزستان اختصاص یافت، همچنین  ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه سرمایه گذاری در استان تخصیص یافت و ۳۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای ازدواج جوانان در نظر گرفته شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از تولید اختصاص یافته که این تسهیلات روند توسعه استان را تسریع می کند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه پروژه های استان با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است، افزود: رییس جمهور یک اظهار رضایت نسبی از اجرای برخی پروژه ها در استان داشت.

خلیلیان با بیان اینکه برای احداث و تکمیل ۹ بیمارستان در خوزستان اقداماتی انجام گرفته، اظهار داشت: تا خردادماه سال آینده ۲ بیمارستان آماده بهره برداری خواهد بود که شامل  بیمارستان طالقانی آبادان و بیمارستان فوق تخصصی خرمشهر است.

استاندار خوزستان با اشاره به روند اجرایی پروژه آبرسانی در این استان بیان کرد: در پروژه آب غدیر، پیشرفت های بسیار خوبی انجام شده است و تا تابستان سال آینده میزان آب شرب برای ۵۲ درصد جمعیت شهر و روستایی استان ۲ برابر افزایش می یابد.

وی گفت: در توسعه شبکه های فاضلاب در اهواز پیشرفت های خوبی داشتیم و اعتباراتی معادل ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل مسئولیت های اجتماعی نفت به خوزستان اختصاص یافته است؛ در زمینه راه های استان نیز چند راه اصلی در استان وجود دارد که ۳۰ سال است تکمیل و راه اندازی نشده که به زودی این راه ها نیز ایجاد خواهند شد و رونق بسیار خوبی در بخش گردشگری و توسعه استان خواهند داشت.

خلیلیان با بیان اینکه بعد از  سفر رییس جمهور به ۲ شهرستان آبادان و خرمشهر شاهد توسعه و پیشرفت در این ۲ منطقه خواهیم بود، بیان کرد: یکی از مشکلات این ۲ شهرستان این است که نسبت آنها با منطقه آزاد اروند مشخص نیست و از زمانی که منطقه آزاد اروند تشکیل شده ۱۵ سال می گذرد، اما شرایط در این شهرستان بهتر نشده و تنها برای واردات کالا از این منطقه استفاده می شود و یا مخارجی داشته که مشخص نیست صرف چه اموری شده است.

وی گفت: مدیریتی جدید در دولت سیزدهم برای منطقه آزاد اروند مشخص شده است تا بحث حاکمیتی و غیر حاکمیتی این منطقه مشخص شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: این منطقه باید نقش موثری در تولید، اشتغال و صادرات منطقه داشته باشد و ظرفیت های خوبی در بحث سلامت می تواند ایجاد کند.

وی گفت: همچنین با دستور رییس جمهور کارگروه خاص منطقه آزاد اروند تشکیل می شود تا این منطقه وظیفه مند شده و برنامه هایی را اجرا کنیم تا وضعیت این ۲ شهرستان را هر چه سریعتر بهبود ببخشیم.

رییس جمهور روز پنجشنبه هفته جاری برای سومین بار از زمان بر روی کار آمدن دولت سیزدهم به خوزستان سفر و از نزدیک وضعیت ۲ شهرستان آبادان و خرمشهر را بررسی کرد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.