×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
پیش‌بینی ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهواز

محمد سعید الماسی در مراسم افتتاح پارک گردشگری ریتاج اهواز اظهار کرد: قرارداد سرمایه‌گذاری این مجموعه در مساحت ۶۳ هزار و ۸۰۰ مترمربع در ضلع جنوب پل پنجم منعقد شده است. این پارک گردشگردی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی تجهیز شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: مدت زمان قرارداد ۱۵ سال و یک ماه با ۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز گفت: محوطه‌سازی، ایجاد فضای سبز، غرفه‌ها و محصولات بومی، مضیف‌ها، رستوران‌ها، زمین بازی و بازی کودکان از امکانات این پارک هستند.

وی بیان کرد: در بدو حضور در این سازمان، طولانی بودن بوروکراسی اداری موجب دلسرد شدن سرمایه‌گذاران می‌شد و کمتر کسی حاضر به انجام چنین کارها و سرمایه‌گذاری در اهواز بود. نبود ثبات مدیریت نیز یکی دیگر از عوامل فعال نبودن سرمایه‌داران در اهواز است.

الماسی گفت: از سال گذشته تاکنون چهار شهردار داشته‌ایم که این مساله موجب می‌شود سرمایه‌گذار اعتماد لازم را برای سرمایه‌گذاری نداشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات شورای شهر برای اصلاح فرآیندهای سرمایه‌گذاری، گفت: با حضور در این سازمان، ۱۸ جلسه در کمیسیون سرمایه‌گذاری برای اصلاح شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری برگزار شد. در این جلسات برای لکوموتیو  سرمایه‌گذاری که هیچ گاه به حرکت درنیامده بود یا باید به زور حرکت می‌کرد، ریل‌گذاری برای اصلاح شیوه‌نامه و فرآیند سرمایه‌گذاری انجام شد به گونه‌ای که مسیر سرمایه‌گذاری از درخواست سرمایه‌گذار تا انعقاد قرارداد به پروسه ۶۹ روزه تبدیل شده و این در حالی است که کمترین بازه زمانی این پروسه در مشهد ۷۱ روزه بود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز افزود: تمام نقاط قوت و ضعف شیوه‌نامه‌های مختلف سازمان‌های سرمایه‌گذاری کلانشهرها بررسی و سپس این شیوه‌نامه اصلاح شد.

وی با اشاره به رفع و رجوع پرونده‌های راکد سرمایه‌گذاری که بار مالی برای مجموعه داشتند، گفت: پروژه‌های فیبر نوری و سامانه حمل بار نیز پیش‌بینی شده‌اند. در نیمه اول سال آینده نیز پروژه تفریحی و هیجانی در کنار رودخانه کارون را خواهیم داشت که فراخوان آن در حال انجام است.

الماسی افزود: مجتمع مسکونی شهر زیبا در چهارشیر، مجتمع تجاری سروش و مجتمع تجاری اداری مهرشهر نیز با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در سال آینده تعریف شده‌اند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری موجب رونق اهواز و ایجاد بهشت برای سرمایه گذاران می‌شود، گفت: سرمایه‌گذاران فرصت‌های بی‌نظیر سرمایه‌گذاری در اهواز را از دست ندهند. از همه سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنم برای سرمایه‌گذاری در اهواز حضور پیدا کنند. فرصت‌های سرمایه‌گذاری اهواز نیز باید به سرمایه‌گذاران معرفی شوند زیرا هیچ شهری تنها با اخذ عوارض ساخته نخواهد شد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.