×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
لزوم توسعه حرکت‌های تحول آفرین در همه ابعاد فرهنگی/فرهنگ غنی خوزستان باید در سطح بین‌المللی معرفی شود/استفاده از ظرفیت مساجد در توسعه فرهنگی

صادق خلیلیان، در این آیین زیربنای حرکت و توسعه هر جامعه ‌را فرهنگ عنوان کرد و اظهار داشت: ابعاد مختلف توسعه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … بهم پیوسته هستند و با هم ارتباط دارند از این رو لازم است توسعه همه‌جانبه و متعادل را در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه فرهنگ دنبال کنیم.

استاندار خوزستان سیاست‌های متناسب با دولت انقلابی و مردمی در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر را مهم خواند و افزود: در استان خوزستان باید بتوانیم حرکت‌های  تحول آفرین در  همه ابعاد فرهنگی و هنری مرتبط با سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجمسمی، شعر و ادب، رسانه و … داشته باشیم.

9b03d5d6-a97a-40b2-905d-442451e5bfbe

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی در استان بیان کرد: در زمینه رفع مشکلات زیرساختی که بخشی از آن ریشه در انفعال هشت سال گذشته دارد در تلاش هستیم تا وضعیت استان را تغییر دهیم و در این زمینه نیز اقدامات مهمی در دست انجام است اما این مساله نباید موجب شود که فرهنگ و هنر غنی استان مورد غفلت قرار گیرد.

خوزستان استانی غنی از منظر تنوع قومی و فرهنگی

خلیلیان یادآور شد:خوزستان  از منظر تنوع قومی و فرهنگی استانی غنی به شمار می‌رود که باید از این ظرفیت به بهترین شکل بهره گرفت. اهالی فرهنگ، رسانه، متولیان و تمامی افراد مرتبط با این حوزه‌ها باید دست به دست هم دهند و استان را در این زمینه به اوج خود برسانند.

221a2376-4863-4761-84ad-225ef1e80fe1

وی تاکید کرد: وقتی نام خوزستان‌ به میان می‌آید نباید کسی احساس دلسوزی کند چراکه خوزستان استانی بزرگی و برخوردار از ظرفیت‌های عظیم است و اقدامات بزرگی در این استان صورت گرفته و انجام خواهد شد لذا خوزستان با داشتن فرهنگ غنی می‌تواند در سطح بین المللی مطرح و معرفی شود و مورد حمایت قرار گیرد.

نقاط قوت خوزستان را انعکاس دهیم

استاندار خوزستان عنوان کرد: امروز همه کسانی که در خوزستان هستند و در همه ابعاد فعالیت می‌کنند و همه کسانی که تریبون در اختیار دارند باید ضمن کمک به رفع نقاط ضعف، نقاط قوت را  انعکاس دهند تا جایگاه استان در سطح کشور به خوبی نشان داده شود و مسیر حرکت استان به سمت توسعه سرعت گیرد.

4008dec7-05f2-485b-b669-a94a435a7b47

وی مساله فرهنگ را دارای پیچیدگی‌های خاص خود خواند و افزود: در بُعد سیاست‌گذاری فرهنگی باید تجددنظر صورت گیرد و سیاست‌هایی متناسب در این حوزه ها در پیش بگیریم، کشور ما زیرساخت‌های مستحکمی در زمینه  فرهنگ غنی اسلامی دارد که مساجد یکی از این زیرساخت‌ها هستند.

استفاده از ظرفیت مساجد در توسعه فرهنگی

وی گفت: ضرورت دارد مساجد را  محور کار، محور ارتباط با مردم و محور اقدامات فرهنگی قرار دهیم از مساجد به عنوان ظرفیت بزرگ نباید غافل شد و باید به بهترین شکل از این نهاد تاثیرگذار در توسعه فرهنگی بهره‌مند شویم.

54121495-757c-4bf5-9a6a-bd4f932f8cf4

خلیلیان  استفاده از ابزارهای نوین و فرانو یا پست مدرن را از اتفاقات مهم در عصر حاضر عنوان کرد و گفت: فضای مجازی به گونه‌ای در حال توسعه است که اگر با آن تطبیق پیدا نکنیم از قافله عقب خواهیم  با توجه به این که جوانان  با  این فضا آشنا هستند پس باید از همه ابزارها در جهت پیشبرد اهداف بهره گیری شود.

300c6452-6bbf-4208-8d23-3a3bd3f30cb6da4caebf-6eb0-439a-b93d-b43eaba12ac8

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.