×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
سیر نزولی پیک کرونا در خوزستان / هشدار افزایش موارد بیماری در نوروز

دکتر محمدحسین سرمست در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به کاهش میزان مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان خوزستان اظهار کرد: آنچه مشخص است در نیمه دوم پیک فعلی کرونا قرار داریم. در این پیک، میزان مراجعات روزانه به مراکز درمانی و بیمارستان‌های خوزستان تا ۱۲ هزار نفر رسید اما در ۲۴ ساعت گذشته، ۳ هزار و ۸۰۰ نفر به مراکز مراجعه کردند که ۳ هزار و ۷۰۰ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

بوی با اشاره به بستری ۴۷ بیمار در بیمارستان‌ها در ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در حال حاضر ۵۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۳۳۱ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۲۳۵ نفر در بخش‌های ویژه بستری‌اند و ۵۳ بیمار اینتوبه نیز داریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در مجموع، سیر نزولی است اما این موضوع به معنی رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی نیست و علاوه بر این، همچنان بر واکسیناسیون تاکید می‌شود.

وی تصریح کرد: در نوروز سال گذشته قبل از اینکه پیک به صفر برسد، مجددا شاهد افزایش موارد بیماری بودیم و شرایط سختی رخ داد بنابراین باید از ساده‌انگاری پرهیز شود.

سرمست با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در خوزستان گفت: پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال حدود ۸۵ درصد و نوبت دوم ۷۲.۵ درصد و نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۳۰ درصد است که همچنان در همه نوبت‌ها ۱۰ درصد نسبت به کشور عقب هستیم.

وی افزود: البته وضعیت واکسیناسیون در ایران نسبت به دیگر نقاط بهتر است. پوشش متوسط واکسیناسیون در دنیا ۵۰ درصد است و در کشورهای کم‌درآمد نیز ۹ درصد مردم واکسینه شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این شرایط با توجه به در پیش بودن نوروز باید علاوه بر آمادگی مراکز درمانی برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا، بخش‌های بستری و غیرکرونایی را پیش‌بینی کنیم بنابراین اگر این وضعیت ادامه داشته باشد از این هفته برای فعالیت مجدد بخش‌های عادی بیمارستان رازی رایزنی می‌کنیم تا خدمات غیرکرونایی این بیمارستان نیز از سرگرفته شود ولی مشخص نیست بخش‌های عادی از چه زمانی فعالیت کنند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.