×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
آمار کرونا در خوزستان کاهشی شد

 سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاهد اوضاع خوبی در خوزستان هستیم و خارج شدن ۱۰ شهر استان از وضعیت قرمز گواه این ادعا است.

وی افزود: در هفته گذشته موارد ابتلا به کرونا در استان خوزستان نسبت به هفته قبل از آن سه هزار و ۴۲۹ مورد معادل ۳۰ درصد و موارد بستری ۱۴۳ نفر معادل ۱۹ درصد کاهش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همچنان روند کاهشی سیر بیماری با شیب آرام ادامه دارد که نوید روزهای خوبی است البته موارد مرگ ۶ درصد افزایش یافته است که این موارد مربوط به مراجعه این بیماران با حال بد و بستری در ICUها در سه هفته قبل بوده که مداواها ثمربخش نبوده است.

وی در خصوص پوشش واکسیناسیون خوزستان، ادامه داد: تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۹۷۰ هزار دز واکسن در خوزستان تزریق شده است. بدین ترتیب پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال حدود ۸۴.۹ درصد و نوبت دوم ۷۲.۵ درصد و پوشش نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۲۹.۴ درصد است.

سید محمد علوی تصریح کرد: ۱۸ درصد دانش‌آموزان خوزستانی در تزریق نوبت دوم واکسن کرونا تاخیر داشته‌اند. ۴۲۲ هزار و ۲۵۰ دانش‌آموز واجد شرایط واکسیناسیون داریم که ۹۵.۳ درصد این افراد یک نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند اما متاسفانه پوشش نوبت دوم واکسیناسیون این گروه حدود ۷۵.۹ درصد است.

وی بیان کرد: ۱۵ درصد افراد برای تزریق نوبت دوم و ۵۴ درصد در نوبت سوم تاخیر دارند. مدت‌ها است این ارقام اعلام می‌شوند که این مساله نشان می‌دهد استقبال مردم از ادامه واکسیناسیون در حد انتظار نیست.

علوی با اشاره به وضعیت فعالیت حضوری مدارس اضافه کرد: تعطیلی مدارس مورد توجه ستاد ملی مقابله با کرونا نیست اما این اختیار را به استان‌ها داده که در صورت وضعیت قرمز و بالا بودن شرایط انتقال بیماری در یک شهرستان، در خصوص فعالیت غیر حضوری مدارس تصمیم‌گیری کند.

 

منبع: فارس

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.