×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
افزایش ۲۰ برابری بیماران سرپایی نسبت به بستری‌ها در خوزستان

دکتر سید محمد علوی در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: در موج سوم کرونا، موارد بیماران سرپایی نسبت به بستری‌ها حدود ۱۱ برابر بود که این رقم در موج چهارم به دلیل انجام تست کمتر، کاهش یافت اما در این موج موارد سرپایی ما نسبت به بستری ۲۰ برابر شده که یکی از دلایل آن شناسایی به موقع بیماران است.

وی با اشاره به شرایط پایدار کرونا در خوزستان گفت: آمار بستری ها روند کاهشی داشته اما میزان فوتی‌ها در ایران و خوزستان همچنان بالاست که این موضوع مربوط به بیماران بستری شده در ۲ تا سه هفته قبل است.

وی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی موارد ابتلا به بیماری در ایران افزود: مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان سیر نزولی دارد اما با توجه به اینکه میزان تست‌هایی که انجام می شود محدود به بیماران مشکوک به کروناست موارد بیماری شناسایی شده تغییرات زیادی با گذشته نداشته یا سیر نزولی آن آهسته است.

درحال خروج از پیک جدید کرونا هستیم

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: رسیدن به پیک بیماری در ایران و خوزستان در مدت ۲ هفته صورت گرفت و اکنون در حال خروج از پیک هستیم که شرایط اقلیمی، انجام واکسیناسیون، بالا بودن موارد ابتلا به علایم خفیف و تجربه پیک های قبلی در  این زمینه تاثیرگذار هستند.

وی در خصوص روند واکسیناسیون در خوزستان بیان کرد: در ابتدا سرعت واکسیناسیون در خوزستان بسیار خوب بود اما در روزهای اخیر سرعت آن مناسب نبوده و استقبال مورد نظر انجام نشده است. اکنون پیشرفت نوبت اول واکسیناسیون در خوزستان حدود ۰.۱ درصد، نوبت دوم ۰.۱ درصد و نوبت سوم بین ۰.۲ تا ۰.۳ درصد است.

علوی با بیان اینکه پوشش نوبت اول واکسیناسیون در کل جمعیت ایران ۷۳ درصد است گفت: اکنون پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال خوزستان حدود ۸۵ درصد و نوبت دوم ۷۲ درصد، و پوشش نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۲۸ درصد و پوشش واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۱ سال نیز حدود ۶ تا هفت درصد است.

وی افزود: با توجه به اینکه در موج‌های قبلی کودکان کمتر درگیر بیماری می‌شدند، وزارت بهداشت ضرورتی برای توسعه تخت های آی سی یو کودکان کرونایی نداشت اما با توجه به درگیری بیشتر کودکان در سویه اُمیکرون، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اهواز به دنبال افزایش این تخت‌ها هستند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با اشاره به اینکه تعداد تخت های پی آی سی یو، متناسب با درگیری کودکان در این موج بیماری نیست گفت: تاکنون هیچ بیماری که نیاز به تخت آی سی یو داشته بدون تخت نمانده است.

هم اکنون ۱۴ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و هشت شهرستان زرد کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.