×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
با اختصاص یکصد میلیارد تومان، اتوبوس های جدید خریداری می شود

سبزعلی ضمن خیرمقدم به خبرنگاران اظهار کرد: برای خرید یک دستگاه اتوبوس، دولت موظف است ۸۲ و نیم درصد پرداخت کند اما از سال ۸۹ این اتفاق رخ نداد و تنها کمک هایی به صورت مقطعی به سازمان های اتوبوس رانی صورت می گرفت.

وی افزود: از سال ۸۴ اتوبوسرانی ها با تصویب هئیت وزیران وارد بخش خصوصی شدند و بر اساس دستورالعمل ابلاغی اتوبوس‌ها باید به اشخاص واگذار شوند.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی با اشاره به اینکه هزینه حفظ و نگهداری روزانه هر اتوبوس ۷ میلیون ریال است، ادامه داد: در ابتدای دهه ۹۰ اتوبوس رانی ها وارد فاز بازسازی ناوگان خود شدند و همچنین به صورت جزئی نوسازی اتوبوس ها نیز انجام شد، در اهواز نیز بازسازی ها آغاز شد و با دریافت اعتبارات خزانه ای نسبت به تعمیر و بازسازی اتوبوس های که به دلایل مختلف از رده خارج شده بودند، اقدام شد.

ImageHandler (2)

وی ادامه داد: برخی اتوبوس ها سال های زیادی در پارکینگ های اتوبوس رانی قرار داشته و در حال حاضر در حال بازسازی آنها هستیم، تعداد زیادی از آنها به مرز ۷۰ درصد بازسازی رسیده اند که با اتمام بازسانی به ناوگان اتوبوس رانی اضافه خواهند شد، تعمیر و نوسازی صندلی ها، رنگ آمیزی اتوبوس، تعمیر کولر و قطعات موتوری از جمله تعمیراتی هستند که در حال انجام آنها هستیم.

سبزعلی با اشاره به هزینه بالای قطعات موتوری اتوبوس ها تصریح کرد: با توجه به میزان اتوبوس های در دست تعمیر تعداد سند خزانه ای به مبالغ مختلف به سازمان اتوبوس رانی برای تعمیر اتوبوس ها اختصاص یافت و در طول سال جاری این اسناد در مجموع نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی ۸ ماهه اتوبوس رانی نیز سبب افزایش هزینه نگهداری اتوبوس ها شد.

سبزعلی ادامه داد: بر همین اساس تسهیلاتی برای تعمیر و بازسازی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به سازمان ابلاغ شد تا این اتوبوس ها توسط شرکت های دارای مجوز تعمیر شوند، پس از آن با تاکید و پیگیری شهردار جدید اهواز با اختصاص یکصد میلیارد تومان از طرف خزانه و پس از انتخاب بانک عامل نسبت به خرید اتوبوس های جدید اقدام خواهد شد.
ImageHandler (1)
وی تاکید کرد: سود و بازدهی اتوبوس رانی در رضابت مندی شهروندان است و هرگاه شهروندان راضی باشند یعنی ما درست عمل کرده ایم، بر همین اساس سازمان اتوبوسرانی به ۱۰۰ درصد تماس ها و پیامک های دریافتی از طرف مردم در سامانه ۱۳۷ و سامانه سازمان پاسخ داده و پیگیری های لازم در خصوص مطالبه آن ها انجام شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی توضیح داد: با توجه به شرایط اقلیمی اهواز و دمای بالا در اکثر ماه های سال، تبلغیات روی بدنه اتوبوس ها با توجه به آسیبی که به بدنه اتوبوس وارد می کنند، امکان پذیر نیست با این حال در ماه های معتدل و خنک این کار انجام می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.