×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
افتتاح و آغاز به کار طرح‌های گازرسانی و پتروشیمی با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومان

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه با حضور در شرکت ملی گاز ایران، طرح‌های گازرسانی و پتروشیمی را در استان‌های خراسان جنوبی، خوزستان، کرمانشاه، فارس و سیستان و بلوچستان افتتاح کرد.

در این مراسم گازرسانی به ۱۴ شهر، هزار و ۴۵۹ روستا و ۴ هزار و ۱۰۴ واحد صنعتی و نیز طرح پتروکیمیای ابن‌سینا و ۱۱ طرح انتقال گاز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رئیس جمهور همچنین دستور آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۰ شهر، ۱۲۳۹ روستا و ۱۳۵۱ واحد صنعتی با محوریت مناطق کم‌برخوردار و همچنین ۸ طرح انتقال گاز را صادر کرد.

رئیسی در این مراسم در ارتباط تصویری با محل افتتاح پروژه‌ها در شهر ماهشهر استان خوزستان، شهر نوسود استان کرمانشاه و شهر ارسنجان استان فارس در جریان پروژه‌های انجام شده در این مناطق قرار گرفت.

رئیس جمهور همچنین با حضور در مرکز مدیریت کنترل و نظارت بر تولید، انتقال و مصرف گاز(دیسپاچینگ) با ارائه گزارش وزیر نفت و مسئولین این مرکز در جریان وضعیت تولید و مصرف گاز در سراسر کشور قرار گرفت.

براساس این گزارش با اقدامات جهادی که در حوزه نفت و گاز انجام شده از ابتدای سال، به رغم سرمای هوا و رکوردزنی مصرف گاز خانگی، هیچگونه قطعی و افت در بخش گاز خانگی وجود نداشته است.

همچنین علی‌رغم افزایش مصرف گاز در بخش صنعتی، میزان قطعی آن نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.