×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
عضو شورای شهر اهواز: دست از قلع و قمع درختان کنوکارپوس بردارید

محمدمهدی مطیعی در سی و سومین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز در صحن علنی این شورا، با مظلوم خواندن درختان کنوکارپوس در اهواز افزود: با نگاه و توصیه های غیرکارشناسانه درختان کنوکارپوس در اهواز در حال قلع و قمع شدن به دست سوء استفاده کنندگان برای تبدیل به زغال هستند.

وی خطاب به شهرداران مناطق اهواز گفت: اگر به توصیه های غلط هرس کنوکارپوس در فصل گل دهی به منظور آنچه جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی مردم در اولین بارندگی می خوانند، عمل کرده اید الان که فصل گل دهی این درختان نیست چرا به جان این درختان افتاده اید.

مطیعی ادامه داد: اگر چه اختصاص ۷۰ درصد فضای سبز اهواز به این گیاه از نظر مدیریت به دلیل بی توجهی به تنوع کشت به طور قطع اقدامی اشتباه بوده است ولی قلع و قمع درختان کنوکارپوس به بهانه های غیرکارشناسی پذیرفتنی نیست.

وی، قطع گسترده درختان کنوکارپوس در شهر اهواز را ناشی از جریان های سوء استفاده کننده برای قطع این درختان به منظور تولید زغال دانست و گفت: برخی ارتفاع این درختان و احتمال برخورد با کابل های شبکه برق را بهانه ای برای قطع کنوکارپوس ها قرار داده اند که در این زمینه با تدوین تفاهم نامه با شرکت توزیع برق ساماندهی این درختان در دستور کار قرار گرفته است.

وی بر ضرورت برخورد با خودروهای حامل تنه های درخت توسط نیروی انتظامی تاکید کرد و ادامه داد: قطع درختان سطح شهر اهواز باید با مجوز انجام شود و با قطع کنندگان این درختان باید برخورد قانونی انجام شود.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز، افزود: همه باید کمک کنیم تا این ناجوانمردی که در حق این درخت و فضای سبزی در شهر اهواز وجود دارد رفع شود.

مدیران شهری از مواضع عوام فریبانه پرهیز کنند

مطیعی مدیران شهری را به پرهیز از صحبت ها، مواضع و برخوردهای نمایشی، عوام فریبانه، غیرکارشناسانه و سطحی توصیه کرد و گفت: موضع گیری غیرکارشناسی و عوام فریبانه در عصر اطلاعات چالشی است که دوره های مختلف شورای اسلامی شهر اهواز را همواره با چالش مواجه کرده و مانع پرداختن به مسایل مهم و اولویت دار شده است.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه به مسایل زیست محیطی در اهواز ادامه داد: وقت آن رسیده است که نگاه به حوزه محیط زیست از نگاه فانتزی و دست چندم تغییر کند چرا که امروز محیط زیست به صدر اولویت ها تبدیل شده است.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: توجه به مسایل زیست محیطی باید در تمام تصمیمات شورا مورد توجه باشد به گونه ای که هیچ تصمیمی بدون پیوست محیط زیستی نباید اجرایی شود.

وی با تشبیه شهر به بدن انسان، شهرداری به مغز و شورا به عقل گفت: همانگونه که بدن برای عملکرد درست نیاز به عملکرد صحیح تمام اجزای آن دارد، شهر نیز برای کارکرد درست نیاز به عملکرد صحیح تمام مجموعه های دخیل در مدیریت شهری دارد.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز شناخت به موقع و صحیح مشکل ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر شهردار و شورای شهر نتوانند به موقع و به صورت کارشناسی مشکل، فشار و فسادهای موجود را بررسی کنند آن فساد همه مجموعه شهر و شهروندان را مورد اذیت قرار می دهد.

طی سال های اخیر بارش اولین باران در اهواز موجب بروز تنگی نفس و حملات تنفسی به شهروندان این شهر و بستری شدن صدها و در برخی سال ها هزاران نفر در بیمارستان شده است که گرده‌افشانی درخت کنوکارپوس به عنوان عامل مهم بروز این حملات تنفسی شهروندان معرفی شده است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.