×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
لزوم برگزاری مجازی کلاس‌ها در شرایط بحرانی کرونا خوزستان/سردرگمی دانش‌آموزان و خانواده‌ها در نحوه برگزاری کلاس‌ها

با افزایش سرسام آور تعداد مبتلایان به کرونا و تغییر رنگ شهرستان‌های استان که با سرعت بالایی به سمت قرمز شدن می‌روند نحوه برگزاری کلاس‌های دانش آموزان همه را سردرگم کرده و هر روز بخشنامه‌ای جدید صادر می‌شود تا جایی که به گفته برخی ادامه کلاس‌ها به صورت مجازی و در شرایط بحرانی کرونا به صلاح استان است.

به گزارش دیدار نیوز، آمار‌های رسمی و تغییر رنگ شهرها حاکی از آن است که در ابتدای موج ششم کرونا قرار داریم. طی روز‌های گذشته بیماران سرپایی و بستری به طرز عجیبی افزایش پیدا کرده است.

شواهد نشان می‌دهد که موج ششم کرونا پردامنه‌تر از موج‌های قبلی است که اگر کنترل نشود یکبار دیگر آن هم در آستانه عید نوروز، کشور در شرایط سختی قرار می‌گیرد.

هر چند در خوزستان طبق آخرین آمار ۸۵ درصد حداقل یک دُز واکسن دریافت کرده‌اند، اما این استان هم به مانند چند موج قبلی کرونا، یکی از مناطق با شیوع بالای این ویروس سمج است.

در این میان اما چیزی که اوضاع را سخت می‌کند شیوع بیشتر سویه‌ اُمیکرون در بین کودکان و نوجوانان است. این نگرانی در شرایطی بیشتر می‌شود که مدتی است مدارس گشایش و آموزش‌ها حضوری انجام می‌شود.

وزارت آموزش پرورش که هر هفته بخشنامه‌ای جدید و ضد و نقیض ارائه می‌دهد که مردم را سردرگم کرده است؛ یک روز از کلاس حضوری صحبت می‌کنند، هفته بعد بخشنامه‌ای صادر می‌شود که با دانش آموزان کمتر کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود .

تعدادی از شهرستان‌های خوزستان زرد ونارنجی هستند

حضور در مدارس با رعایت پروتکل‌ها است. آیا می‌شود از تمام کودکان ۷ تا ۱۲ انتظار داشت که تمامی پروتکل‌ها را به خوبی رعایت کنند؟ قطعاً انتظار دور از واقعیت است.

استاندار خوزستان قطعا باید قبل از قرمز شدن وضعیت شهرهای استان برگزاری کلاس‌های درس دانشگاه و مدارس را مجازی اعلام کند.

خیابان‌ها، کافه و پاساژ‌های شلوغ اهواز وضعت قرمز کرونایی را دور ا انتظار نمی‌کند. این در حال است که با نزدیک شدن به ایام آخر سال و نوروز ۱۴۰۱ خیلی از هموطنان به دلیل طبیعت زیبای خوزستان و آب و هوای بهاری در ایام قصد سفر به این استان را دارند.

همچنین از طرفی آموزش پرورش خوزستان از اوایل شروع کرونا عملکرد ضعیفی را در قبال برگزاری کلاس‌های مجازی و مدیریت آن‌ها داشته به طوری که اعتراض دانش آموزان، خانواده‌ها و معلمان را در پی داشته است.

در پایان انتظار داریم ستاد کرونای استان قبل از این که وضعیت خوزستان بحرانی شود تدابیر لازم را انجام دهند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.