×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مدیران شهرداری جهت رفع مشکلات اهواز برنامه مناسب و کارآمد داشته باشند

محمد آقاجری در جلسه‌ای با شهردار کلانشهر اهواز، با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر، ضمن بحث و بررسی مشکلات اهواز و تبادل نظر در خصوص رفع مشکلات موجود اظهار کرد: مردم از مدیران انتظار دارند به جای گفتار با عمل‌گرایی و انجام خدمت صادقانه مشکلات موجود را حل کنند.

وی افزود:نگران حرف و حدیث های بومی و غیر بومی مطرح شده در فضای مجازی نباشید،مهم مردم هستند که اگر خدمت مطلوب ببیند قطعا قدر شناس هستند.

ایشان نیز اظهار داشتند ما به عنوان دستگاه نظارت در استان هم بر اجرای قوانین و مقررات در دستگاه های اجرایی نظارت داریم هم بر حسن جریان امور ، لذا انتظار می رود ضمن سرعت و دقت در کارها سلامت و صلابت در کار نیز مورد مطالبه جدی مدیران اجرایی باشد.
وی با بیان اینکه زمانی خوب حرف زدن مطلوب است که به آن هم عمل شود زیرا همه می‌توانند خوب حرف بزنند ولی خوب عمل نمی‌کنند افزود: در آستانه ۴۳ سال پیروزی انقلاب هستیم و مردم ما انتظار دارند مدیران در تراز انقلاب اسلامی ایثارگرانه خدمت کنند.

آقاجری با اشاره به اینکه جراحی‌های بزرگ تبعاتی دارد، از مدیر شهرداری اهواز خواست با برنامه مناسب و کارآمد برای رفع مشکلات همت نمایند بازرسی کل هم با تمام ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات مردم در کنارمسئولان ایستاده‌ و حمایت می‌کند.

«رضا امینی» نیز در این جلسه به تفاوت‌های آشکار میان اهواز و کلانشهرهای دیگر اشاره کرد و گفت: از جمله این تفاوت‌ها عدم رعایت تناسب ۶۰ درصد بودجه عمرانی به ۴۰ درصد جاری است که در اغلب کلانشهرهای کشور مدیران کارآمد در تلاش هستند که این نسبت را به سمت افزایش سهم عمرانی پیش ببرند.

شهردار اهواز اضافه کرد: مدیری خود را موفق می‌داند که سهم بیشتری از بودجه را در عمران هزینه کند ولی متاسفانه در کلانشهر اهواز بیش از ۹۰ درصد بودجه صرف هزینه‌های مصرفی و حقوق و مزایای می‌شود و به همین دلیل فاصله معناداری در حوزه‌های مختلف عمرانی، زیرساختی، فضای سبز و فرهنگی و … این شهر با سایر کلانشهرها به وجود آمده است.

وی خاطر نشان کرد: اولین تغییر را از بودجه ریزی آغاز می‌کنیم و به سایر حوزه‌ها تسری خواهیم داد.

همچنین «دکتر دژمان» مهمترین مشکل کلانشهر اهواز را در حوزه بودجه ریزی، وصول درآمدها  دانست و عنوان کرد: میزان درآمدهای رسوب شده در شهرداری اهواز سالانه معادل کل وصولی آن است.

معاون نظارت و بازرسی، بازرسی کل ویژه خوزستان بیان کرد: سیستم سنتی درآمد و هزینه در شهرداری اهواز باعث نوعی بی‌انضباطی مالی در این شهرداری و هرز رفتن حداقل درامدهای وصولی می‌شود.

وی خام فروشی اراضی، تغییر کاربری های بی برنامه، توسعه ناموزن شهری، حمل و نقل عمومی نامناسب و وضعیت خدمات شهری نامطلوب را از علل اساسی مشکلات شهرداری کلانشهر اهواز دانست و راه‌های بهبود شرایط مذکور را نیز یاد آور شد.
دژمان در پایان اظهار داشت : مردم خوزستان مردمی نجیب و قدر شناس هستند، قطعا مدیرانی که برای حل مشکلاتشان تلاش می کنند همراهی خواهتد کرد، لذا پیشنهاد می کنم شهرداری در موضوعات مختلف از جمله توسعه و نگهداری فضای سبز مردم را مشارکت داده تا هم هزینه ها را کم کرده هم مشکلات با سرعت بیشتر رفع کنیم .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.