×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ظرفیت بیمارستان رازی اهواز در حال تکمیل / احتمال افزایش بیمارستان‌های پذیرای کرونا

دکتر محمدحسین سرمست در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت زرد ۱۰ شهرستان خوزستان، اظهار کرد: اگر همه مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و سه دوز واکسن دریافت کنند، امیدواریم وارد مراحل نارنجی و قرمز نشویم.

وی افزود: اگر آمادگی برای رنگ‌بندی یک مرحله بالاتر را داشته باشیم گرفتار رنگ‌بندی خطرناک نمی‌شویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آمادگی بیمارستان‌ها برای مقابله با پیک کرونا خبر داد و گفت: امیدواریم کار افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و خود را واکسینه کرده‌اند، به بیمارستان نکشد. به همان میزانی که مردم پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، موارد بستری افزایش می‌یابند و بیمارستان‌های بیشتری درگیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش بیماران کرونا در بیمارستان رازی اهواز در حال تکمیل است، افزود: احتمال افزایش بیمارستان‌های پذیرای بیماران مبتلا به کرونا در اهواز وجود دارد.

سرمست با اشاره به افزایش موارد مثبت و بستری گفت: در حال حاضر ۲۳۷ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که حدود ۷۷ نفر از این تعداد در بخش‌های ویژه‌اند و ۱۷ نفر از این تعداد، اینتوبه هستند.

وی در خصوص وضعیت ابتلای کودکان به کرونا بیان کرد: میزان ابتلای کودکان زیر پنج سال به اُمیکرون بسیار بیشتر از سوش‌های قبلی کرونا بوده است؛ درصد زیادی از موارد بستری کنونی، کودکان زیر پنج سال هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها نیز گفت: در این راستا تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. تاکید رئیس جمهور این است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کسب و کار یا برگزاری حضوری مرکز آموزشی تعطیل نشود. در این خصوص منتظر هستیم ببینیم گسترش بیماری چگونه خواهد بود؛ همکاری مردم نباشد کسب و کارشان تعطیل و همه چیز مختل می‌شود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.