×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
توجه نکردن به مباحث علمی در سیل ۹۸ خوزستان مشکلاتی را ایجاد کرد

محمد خانچی در دوازدهمین همایش بین المللی مهندسی رودخانه در گیت بوستان اهواز برگزار شد بیان کرد:خوزستان استانی است که رودخانه ها به عنوان  نعمت الهی در آن جاری شده و اگر استفاده خوب از این رودخانه ها نداشته باشیم برای مردم مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه امروز به دلیل تغیراتی که در طبیعت ایجاد شده رودخانه ها در مواردی باعث ایجاد مخاطراتی شده اند افزود: در بسیاری موارد جریان رودخانه ها به سمت حرکتی می کند که می تواند خطر آفرین باشد به طوریکه در هنگان بارش باران مدام نگران طغیان رودخانه هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه نتیجه این همایش ها باید در دستور کار سازمان ها قرار گیرد افزود: متاسفانه بسیاری از مقالات و تحقیق ها بایگانی می شوند این در حالی است که باید نقشه راه  قرار گیرند و زمانی می توانیم در حوزه عمرانی موفق باشیم که تصمیمات ما مبتنی بر مطالعات باشد.

خانچی ادامه داد: به عنوان مثال یکی از مدیران استان که برای دفع آب های سطحی دوباره از همان مسیری که سال های قبل رها شده بود و تجهیزات به کار رفته  در آن تخریب شده بود کار خود را  در همان مسیر آغاز کرد و  متاسفانه موارد این چنینی زیاد است که با صرف هزینه های زیاد پروژه ها به سرانجام نمی رسند.

در ادامه این همایش رییس سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: با توجه به اهمیت رودخانه ها و کشور و سهم خوزستان از آب های سطحی کشور این همایش در خوزستان برگزار شد.

فرهاد ایزدجو  با بیان اینکه چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه دائمی و ۱۱ هزار کیلومتر رودخانه فصلی در خوزستان وجود دارد اظهار داشت: در این همایش به بخش های مختلف رودخانه از جمله رسوب رودخانه ها، تخلیه آلاینده ها در رودخانه و موضوعات محیط زیست و پس زدگی رودخانه ها بحث و گفت و گو شد.

همایش بین المللی مهندسی رودخانه ها از تاریخ چهارم تا ششم بهمن ماه جاری با میزبانی اهواز برگزار شد و در این همایش سنجش ، پایش، سازه های هیدرولیک، رسوب، فرسایش و آلایندگی های زیست محیطی به عنوان محور های اصلی تعیین شد.

۱۵ کارگاه و نشست تخصصی در حاشیه این همایش برگزار می شود و موضوع های مربوط به مدیریت آب و رودخانه ها از جمله افزایش مشارکت های مردمی در افزایش تاب آوری در شرایط خشکسالی و سیلاب مورد تاکید است.

این همایش به منظور تبادل اطلاعات و ارائه نتایج آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه مهندسی رودخانه با تاکید بر چالش هایی نظیر تغییر اقلیم، خشکسالی و بحران کمی و کیفی آب رودخانه ها برگزار می‌شود.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.