×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
لایحه اخذ وام ۲ هزار میلیارد ریالی خرید ماشین آلات شهرداری اهواز تصویب شد

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز در این نشست با اشاره به برنامه ریزی شهرداری برای تاسیس شرکتی عمرانی خدماتی گفت: بهره گیری از ماشین آلات در حال خرید در قالب این شرکت می تواند کمک بسیاری در کاهش هزینه ها و افزایش خدمات شهرداری اهواز کند.

سیاوش محمودی با تاکید بر اینکه خرید این ماشین آلات در تقابل با پیمانکاران نیست ادامه داد: این خرید در راستای عمل به وظایف ذاتی شهرداری است و با این کار شهرداری به دنبال حذف پیمانکاران نیست.

وی با انتقاد از به کارگیری نیروهای روزمرد در سازمان موتوری شهرداری افزود: ماشین آلات سازمان خدمات موتوری توسط نیروهای روزمزد به کار گرفته می شود و این در حالی است که نیروهای رسمی این سازمان در سازمان ها و مناطق دیگر به کار گرفته می شوند که این روند باید اصلاح شود.

 

بهره گیری از ظرفیت منطقه آزاد اروند برای خرید ماشین آلات راه سازی

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز نیز در این نشست با بیان اینکه شهرداری اهواز تا زمانی که تجهیز نباشد در ارایه خدمات به مردم ناتوان است گفت: اهواز تنها کلانشهری است که به منطقه آزاد دسترسی دارد و این امکان بهره گیری از منطقه آزاد برای تامین ماشین آلات مورد نیاز آن را فراهم می کند

احمد سراج افزود: املاک تملیکی که دهها سال است در انبار ها خاک می خورد در ماه های اخیر مجوز فروش و به کارگیری از آنها تنها در مناطق آزاد صادر شده است که این موضوع نیز فرصتی استثنایی برای اهواز است.

وی ادامه داد: سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز ضروری است برنامه ای برای بهره گیری مناسب از ماشین آلات این سازمان تدوین کند تا با مشارکت در طرح های عملیاتی سایر استان ها امکان درآمدزایی برای اهواز فراهم کند.

سازمان های شهرداری استفاده بهینه ای از ماشین آلات ندارند

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز نیز در این نشست با بیان اینکه تصویب وام باید دارای سه مولفه مشخص مبلغ، مدت بازپرداخت و میزان کارمزد باشد گفت: سازمان موتوری شهرداری هیچ مستنداتی در لایحه خود دال بر موافقت بانک ملی برای پرداخت تسهیلات ارایه نکرده است.

علی‌مدد هاشم پور، با بیان اینکه بازپرداخت اقساط این وام باید مورد توجه سازمان خدمات موتوری شهرداری باشد، ادامه داد: مبلغ هر قسط این وام ماهانه ۴ میلیارد تومان و سود کل این وام ۴۴ میلیارد تومان است که در قالب آن قرار است ۷۳ دستگاه ماشین آلات پیشرفته خریداری شود.

وی بیان کرد: تجربه چند ماهه فعالیت شورای ششم نشان می دهد که سازمان های شهرداری استفاده بهینه ای از وسایل و ماشین آلات در اختیار انجام نمی دهند و دلسوزی لازم برای بهره گیری از این تجهیزات ندارند.

۲ دهه پیش چوب حراج به ماشین آلات شهرداری اهواز زده شد

عادل شیشه گری دبیر دوم شورای اسلامی کلانشهر اهواز نیز در این نشست دقت در نگهداری ماشین آلات در حال خرید را ضروری دانست و گفت: برخی از این ماشین آلات بسیار پیشرفته که در سال های اخیر خریداری شده اند برای نگهداری و بهره گیری از آنها نیاز به دانش روز است که توجه به حفظ و بهره گیری مناسب از آنها باید مورد توجه باشد.

سیدمحمدعلی پورموسوی رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز نیز در این نشست گفت: سال های گذشته چوب حراج به ماشین آلات شهرداری اهواز زده شد و با این کار شهرداری را خلع سلاح کردند و این اقدام موجب شد تا در بحران های مختلف مانند سیل ۹۸ مدیریت شهری برای پاسخ به این بحران ها با چالش مواجه شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر نیز در این نشست ضمن اعلام موافقت خود با این لایحه گفت: شهرداری اهواز در ۲ دهه گذشته همه این ماشین آلات را در اختیار داشت ولی با استدلال هایی از جمله بالا بودن هزینه های حفظ و نگهداری این ماشین آلات به فروش گذاشته شد.

حجت الله زارع زاده افزود: سوال اساسی این است که مشکلاتی که در دو دهه گذشته موجب فروش ماشین آلان شد، برطرف شده است که شهرداری به دنبال خرید ماشین آلات است.

 

ماشین آلات موجود جوابگوی نیاز شهری کنونی اهواز نیست

رئیس اداره محیط زیست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز و مسوول پیگیری این وام، گفت: در حالیکه در پایان سال و قطع تسهیلات بانکی تا اوایل اسفندماه بسر می بریم این لایحه برای سرعت بخشی در پیگیری اداری اخذ وام به صورت دوفوریتی به شورا داده شده است.

مریم ممبینی با بیان اینکه وظیفه ذاتی سازمان خدمات موتوری شهرداری تامین ماشین آلات خدمات شهری است اظهار داشت: سال های گذشته ماشین آلات شهرداری به دلیل فرسودگی به مزایده گذاشته شد ولی این تجهیزات جایگزین نشد و این موجب شد تا هم اکنون این شهرداری با کمبود ماشین های تخصصی مواجه باشد.

وی اظهار داشت: ماشین آلات موجود جوابگوی نیاز شهری کنونی اهواز نیست به همین دلیل برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای خرید ماشین آلات سازمان خدمات شهری اهواز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سود کنونی خدمات رسانی به شهروندان به جیب پیمانکاران می رود ادامه داد: تامین ماشین آلات سازمان ها و شهرداری های مناطق اهواز علاوه بر سودآوری موجب ارتقای خدمت رسانی به مردم می شود.

رئیس اداره محیط زیست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز این وام را امتیازی ویژه برای اهواز دانست و افزود: هیچ شهرداری در کشور تا کنون بیش از چهار میلیارد تومان وام با سود هشت درصد از سازمان شهرداری ها نگرفته است و این وام برای اولین بار در کشور به دلیل شرایط خاص اهواز برای این شهر در نظر گرفته شده است.

ممبینی با بیان اینکه این وام تنفس ۶ ماهه دارد و به صورت قرص الحسنه است، ادامه داد: به منظور ارتقای بهره وری از ماشین آلات در دست خرید، تجهیز تعمیرگاه تخصصی، امضای تعهد از رانندگان، به کارگیری نیروهای قردادی شهرداری و آموزش رانندگان در دستور کار است.

وی گفت: مذاکراتی میان شهرداری و منطقه ویژه آزاد اروند انجام شده است که در صورت امکان خرید ماشین آلات از منطقه آزاد فراهم شد که در این صورت امکان خرید ۲ برابری ماشین آلات به این مبلغ فراهم می شود.

رئیس اداره محیط زیست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز ادامه داد: هم اکنون هشت منطقه شهرداری اهواز سالانه پنج میلیارد تومان قراداد ماشین آلات دارند که با خرید این دستگاه ها، قرادادهای موجود لغو می شود.

لایحه اخذ تسهیلات از سازمان های شهرداری ها و دهیاری های کشور جهت خرید ماشین آلات مورد نیاز سازمان موتوری با رای اعضای شورای اسلامی شهر اهواز مصوب شد.

بر این اساس اصل دریافت وام تصویب و مقرر شد لیست تجهیزات مورد نیاز برای خرید در کمیته های مشترک مورد ارزیابی قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.