×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
موج ششم بیماری آغاز شده است / مردم واکسیناسیون خود را سریعتر تکمیل کنند

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: موج ششم بیماری در کشور آغاز شده و گرچه وضعیت در خوزستان خوب است اما دیر یا زود درگیر این موج خواهیم شد و در این شرایط مهم‌ترین راه مقابله با بیماری، تکمیل واکسیناسیون است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۶ درصد افراد واجد شرایط یعنی بالای ۱۲ ساله‌ها هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند و ۱۲ درصد در دریافت دوز دوم و ۵۴ درصد در دریافت دوز سوم تأخیر داشته‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: این در حالی است که برای مصون ماندن در مقابل اُمیکرون تزریق سه دوز واکسن لازم است. در برخی از شهرهای استان خوزستان مانند حمیدیه و شادگان تأخیر در تزریق دوز دوم و سوم بیشتر و بالاتر از ۷۰ درصد است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به دلایل تاخیر در دریافت واکسن، بیان کرد: باورهای غلطی بین مردم وجود دارد؛ برخی می‌گویند دریافت یک دوز واکسن کافی است، برخی می‌گویند قبلاً گفته شده با تزریق دو دوز واکسن، واکسیناسیون کامل است و ما هم دو نوبت واکسن دریافت کرده‌ایم. وجود این باورها در حالی است که در مقابل اُمیکرون باید سه دوز واکسن دریافت شود.

وی افزود: از طرف دیگر برخی مردم از فرا رسیدن نوبت سوم‌شان اطلاع ندارند، برخی نیز می‌گویند گفته شده برای تزریق نوبت یادآور باید واکسن آسترازنکا دریافت شود و واکسن آسترازنکا می‌خواهند اما این واکسن را نداریم؛ ما می‌گوییم بهترین واکسن، واکسنی است که در دسترس است و نباید خود را به واکسن خاصی محدود کنیم.

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: برخی نیز داشتن بیماری زمینه‌ای را دلیلی برای دریافت نکردن واکسن می‌دانند در حالی که این افراد بیشتر در معرض خطر هستند و باید واکسن دریافت کنند. ابتلا به بیماری زمینه‌ای توجیهی برای خودداری از دریافت واکسن نیست.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.