×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
سفیر ژاپن در ایران: خوزستان استانی مهم برای سرمایه‌گذاری است

“کازو توشی آیکاوا” در دیدار با آقارضا فتوحی، معاون اقتصادی استاندار خوزستان در محل استانداری خوزستان هدف خود از سفر به استان خوزستان را بازدید از مناطق مختلف این استان عنوان کرد و افزود: در این سفر ظرفیت‌های مختلف خوزستان از نزدیک بررسی می شود.

سفیر ژاپن در ایران همچنین از گسترش روابط ۲ کشور ژاپن و ایران استقبال کرد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان نیز در این دیدار گفت: با توجه به برخورداری استان خوزستان از ظرفیت‌های مختلف در عرصه‌های نفت، گاز، آب امیدواریم شاهد حضور بیشتر سرمایه‌گذاران ژاپنی در این استان باشیم.

آقارضا فتوحی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای بازدید سفیر ژاپن در ایران از برخی نقاط استان بیان کرد: این بازدید آشنایی بیشتر طرف ژاپنی با پتانسیل های استان  را به دنبال دارد و زمینه برای تعامل بیشتر با توجه به استعدادهای بالقوه خوزستان را فراهم می‌آورد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان نسبت به وجود بستر لازم برای همکاری در حوزه‌های مختلف شامل آب و برق، گاز، کشاورزی، شیلات، صنعت و تکنولوژی ابراز امیدواری کرد و گفت: امید است در اثر تعامل ۲ جانبه و بهره‌مندی متخصصان ۲ کشور زمینه ارتقای شرایط استان بیش از پیش فراهم گردد.

وی همچنین کشور ژاپن را یکی از کشورهای با سابقه در زمینه دانش مقابله با بلایای طبیعی نام برد و ابراز امیدواری کرد تجربه و دانش کشور ژاپن در این زمینه در استان خوزستان بکار گرفته شود که در این راستا طرف ژاپنی برای برگزاری دوره‌های آموزشی در استان خوزستان اعلام آمادگی کرده است.

با حضور سفیر ژاپن در ایران یک مرکز ترک اعتیاد ساخته شده با کمک‌های اهدایی مردم ژاپن در کوی درویشیه شهر کوت عبدالله افتتاح شد.

سفیر ژاپن همچنین در سفر به اندیمشک از دستگاه ام آر آی اهدایی به بیمارستان امام علی(ع) این شهرستان بهره برداری کرد.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.