×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
ساز و کار تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور مشکل دارد

سیدرضا فاطمی امین در حاشیه بازدید از شرکت تولید تلفن همراه شرکت جی ال ایکس خرمشهر افزود:در مواردی کمبود مواد اولیه برای واحدهای تولیدی به دلیل این است که تولید داخلی کم است و به همین دلیل به طور واقعی با کمبود مواد اولیه مواجه می شویم.

وی همچنین گفت: برای جلوگیری از بروز مشکل کمبود مواد اولیه بازار کالاهای پایه مشخص شده و سهمیه بندی برای ۲۰ گروه کالا از ۳۰ گروه کالا که سهمیه بندی تامین مواد اولیه داشتند برداشته شده است.

فاطمی امین در ادامه به ظرفیت های آبادان و خرمشهر در زمینه تولید اشاره کرد و اظهار داشت: در آبادان و خرمشهر ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد و اگر تسهیلات به سمت محیط کسب و کار سوق داده شود می توانیم از ظرفیت ها و زیرساخت های موجود در این منطقه نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به اینکه در این ۲ شهرستان در صنایع الکترونیک ، دریایی و شیمیایی ظرفیت خوبی وجود دارد افزود: در وزارت صمت به دنبال این هستیم که مشکلات صنعتگران را بشنویم تا در اسرع وقت آن ها  را رفع کنیم.

وزیر صمت با بیان اینکه تولید کننده نباید دغدغه ای جز تولید، کیفیت ، قیمت ، فناوری و ارتقاء داشته باشد گفت:باید دغدغه های تولید کننده را کاهش دهیم تا وقت ، انرژی و منابع فعالان اقتصادی  صرف تولید شود.

فاطمی امین افزود: برای تولید کالاهای خانگی که مواد اولیه آنها ورق است کمبود مواد اولیه وجود ندارد اما در پتروشیمی و تولید پِت برای نساجی و بطری با کمبود مواد اولیه مواجه هستیم.
وزیر صمت افزود: با تنظیم بازار و کمک تولید کنندگان می توانیم مواد اولیه مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

وی همچنین گفت:کارخانه های تولید فولاد و سیمان بازار با ثباتی یافته اند و کمبود مواد اولیه ندارند که باید از این روش در سایر گروه های تولیدی هم استفاده کنیم.

وزیر صمت در جریان سفر خود به خوزستان امروز از چند واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان دیدن کرد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.