×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
افزایش ۱۱۰ درصدی اعتبارات بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهواز

رضا امینی شهردار اهواز در این جلسه با اشاره به سابقه تاریخی اهواز و لزوم رعایت و ارتقای سطوح شهر برای ساکنان اظهار کرد: از بدو ورود به اهواز تلاش برای شناسایی نقاط آسیب‌زا، آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده شهر در قالب برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت آغاز شد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر اهواز صددرصد از برنامه‌ها حمایت کرده‌اند، افزود: هر چند شاید تاکنون برنامه‌ها خروجی‌های ظاهری نداشته یا کمتر خروجی داشته‌اند اما در آینده نزدیک خروجی‌های ظاهری و همچنین تغییرات زیرساختی و اصلاحات فرآیندی در برنامه بلند مدت و ریل‌گذاری شهرداری اهواز را مشاهده خواهیم کرد.

شهردار اهواز با بیان اینکه فرآیند تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ از ۲۸ مهرماه آغاز شد و تاکنون ادامه داشت، بیان کرد: این بودجه در ۱۰۰ جلسه با مشارکت ۱۵۱ نفر و صرف ۳ هزار و ۳۶ ساعت کار کارشناسی و مدیریتی تدوین و تنظیم شده است.

امینی گفت: این بودجه با تمرکز بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام، بررسی ظرفیت‌ها و درآمدهای سیاستی مانند مشارکت بخش خصوصی، تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری، حرکت به سمت بررسی و تصویب پروژه‌ها قبل از تخصیص منابع، افزایش سهم مشارکت بخش خصوصی در توسعه شهر، راه‌اندازی کمیته تخصیص و خزانه و ظرفیت سنجی منابع بودجه تنظیم شده است.

وی بیان کرد: در قالب این بودجه، تخصیص اعتبار بر اساس اولویت‌بندی پروژه‌ها خواهد بود تا در سال‌های آینده با انباشت بدهی مواجه نشویم. همچنین برای اولین بار است که بودجه‌ای به صورت یکپارچه تدوین و تقدیم شورا شده است؛ پیش از این در این زمینه ناهماهنگی وجود داشت.

شهردار اهواز گفت: متاسفانه در گذشته اعتبارات جاری و عمرانی نسبت منطقی با هم نداشتند و اینکه اعتبارات جاری سهم زیادی به خود اختصاص می‌داد، مانع اجرای پروژه‌های عمرانی و تعهدات فنی شهرداری شده است که در بودجه سال ۱۴۰۱ سعی کردیم توازن منطقی در این زمینه داشته باشیم.

امینی افزود: کاهش آلاینده‌ها و افزایش کیفیت زیست محیطی، توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه فضای سبز با رویکرد افزایش فضای سبز تفرجگاهی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی و افزایش برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی با رویکرد افزایش سرزندگی اجتماعی به ترتیب اولویت‌های برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱ هستند.

وی با اشاره به نهال‌کاری‌های زیبا در بخش غیردولتی در اهواز گفت: بنابراین مقوله آب و هوا نمی‌تواند دلیل وضعیت موجود فضای سبز شهر اهواز باشد بلکه دلایل مدیریتی و رفتارهای شهروندان در این زمینه تاثیر دارند.

امینی گفت: رودخانه کارون به تنهایی می‌تواند عامل گردشگری در اهواز باشد اما اقداماتی که برای احیای این رودخانه انجام شده به هیچ وجه پاسخگوی نیاز شهر و در حد و اندازه شان این رودخانه ارزشمند نیست. برای زنده‌سازی این مجموعه، اعتبار خوبی دیده شده که امیدواریم با تحقق درآمدها بخشی از اولویت‌های این بودجه را محقق کنیم.

شهردار اهواز افزود: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اهواز ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که شامل ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای اختصاصی از عوارض عمومی، حدود ۹۰ میلیارد تومان از درآمدهای اختصاصی از عوارض اختصاصی، ۱۰۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون بابت بهای خدمات و درآمدهای موسسات انتفاعی شهرداری، ۶۱۷ میلیارد تومان از درآمدهای حاصل از وجوه و اموال شهرداری و ۱۲۷ میلیارد تومان از کمک‌های دولت، ۳۷۰ میلیارد تومان از محل کمک‌های دارایی‌ها خواهد بود. در مجموع همه منابع درآمدی ۴ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی در خصوص مصارف پیش‌بینی شده بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهواز نیز بیان کرد: در این بودجه در بخش شهرسازی ۳۷۶ میلیارد تومان، محیط زیست و خدمات شهری حدود ۲ هزار میلیارد تومان، در بخش ایمنی و مدیریت بحران ۲۱۳ میلیارد تومان، در زمینه حمل و نقل جاده‌ای ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، خدمات مدیریت یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و در بخش فرهنگی و اجتماعی ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد. در مجموع ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مصارف پیش‌بینی شده است.

شهردار اهواز گفت: برای نخستین بار پرداخت دیون گذشته شهرداری در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است. کل اعتبارات بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت به گذشته ۱۱۰ درصد افزایش یافته است که بخش مهمی از آن به درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده، مشارکت بخش خصوصی و شهرسازی پیش‌بینی شده است.

امینی افزود: در بخش درآمدها و هزینه‌ها دو رویکرد متفاوت نسبت به سال‌های قبل داریم. در اجرای عدالت بین محلات کم برخوردار و برخوردار نباید کار به گونه‌ای باشد که کاملا از محلات برخوردار غفلت شود و به سمت مناطق کم‌برخوردار برویم زیرا هیچ منطقی گویای این موضوع نیست.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.