×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
گفتمان سازی در بین جوانان کلید واژه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

مهندس هوشنگ صالح راد، به تبیین بیانه گام دوم انقلاب و ضرورت اجرایی شدن آن در خوزستان اشاره و اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب در بیست و دوم بهمن ماه ۹۷ توسط رهبر معظم انقلاب صادر شد و ایشان در این بیانیه به منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایرانی اسلامی توصیه هایی ارائه کرد.

وی در ادامه افزود: رهبر انقلاب اسلامی در این بیانیه به مردم به ویژه جوانان توصیه هایی حکیمانه ای نمودند و به توضیح و روشن کردن مسئله گام برداشتن در این برهه حساس یعنی گام دوم انقلاب به سوی آرمان های انقلاب ۵۷ در هفت فصل پرداختند.

صالح راد به سخنان رئیس جمهور در دوازدهم مردادماه جاری که مصادف با روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط رهبر انقلاب و همچنین تاکید ریاست جمهور به ایجاد تحول بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در آن روز مهم و تاریخی فرمودند آنچه مردم از دولت جدید خواسته اند یک تحول است، این تحول اجتناب ناپذیر است برای کشور و باید اتفاق بیفتد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه برنامه دولت برنامه تحول است و این تحول به سند بسیار مهم و ارزشمند مبنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است مستند است، عنوان کرد: در این سند که رهبر انقلاب بسیار حکیمانه نوشته اند هم وضع موجود و هم وضع مطلوب ما  به خوبی نگاشته شده است.

صالح راد با اشاره به سخنان رئیس جمهور در اولین روز کاری و تاکید وی بر اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: مردم ذی نفعان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند.

رئیس جمعیت تحول و توسعه گام دوم انقلاب اسلامی خوزستان با یادآوری اینکه سند بیانیه گام دوم انقلاب سندی تعیین کننده است، تاکید کرد: در ارزیابی بیانیه گفتن این بیانیه نوعی سند ماهیت حقیقی جمهوری اسلامی ایران و عموم مردم ذی نفعان آن هستند، همچنین  این بیانیه بر چگونگی حفظ انقلاب اسلامی و پاسداشت ارزش های متعالی آن تاکید دارد که ضمن تبیین اجمالی دلایل و پیشینه انقلاب اسلامی چشم انداز آینده آن را از منظر عالی ترین مقام کشور و به مثابه چراغ راه تبیین می کند.

صالح راد خاطرنشان کرد: اگر چه این بیانیه یک نگاه عام و ملی دارد اما مخاطب اصلی آن جوانان هستند، بنابراین جوانانی که توان تحقق اهداف بیانیه را دارند براساس شاخص های ترسیم شده در بیانات مقام معظم رهبری تمام توان و ظرفیت خود را برای تحقق اهداف پیش،بینی شده در این بیانیه به کار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه نهادهای حوزه فرهنگ و اجتماعی و دست اندرکاران فرهنگ سازی و گفتمان سازی در بین جوانان به ویژه رسانه ملی می بایست با شناخت شاخص های مورد نظر مقام معظم رهبری برای جوانان مومن انقلابی سعی در ترویج این شاخص ها و گفتمان سازی انقلابی گری در بین جوانان داشته باشند.

صالح راد در ادامه تصریح کرد: امروز ترویج بیانه گام دوم انقلاب اسلامی بیش از هر چیز نیاز به فرهنگ سازی و گفتمان سازی دارد و این گفتمان سازی با بهرمندی از ظرفیت رسانه ها و به ویژه، نقش روحانیون صاحب نظر، اندیشمندان، اساتید دانشگاهی و اشخاصی که زمان انقلاب را درک کرده‌اند عملیاتی شود.

وی ادامه داد: همانطور که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید با جدیت سرلوحه تمام امور قرار گیرد چرا که این بیانیه به مثابه چراغ راهی برای ادامه موفقیت آمیز مسیر انقلاب و اهداف متعالی آن است.

صالح راد گفت: توصیه های هفت گانه مقام معظم رهبری در زمینه ی علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال، عزت ملی، و سبک زندگی اسلامی به دقت بازخوانی و مفاهیم کلیدی آن به تناسب وظایف ذاتی و تکالیف دستگاه های اجرایی و مشارکت تشکل های مردم نهاد است و باید تلاش شود تا با تشکیل کمیته های علمی جداگانه با اهتمام و مشارکت همگانی در بازه زمانی مشخص اهداف مد نظر بیانیه تحقق یابد.

وی ادامه داد: اخلاق مداری و معنویت در دستگاه های اجرایی یکی از نکات مهم بیانیه گام دوم انقلاب است که این مهم باید در همه دستگاه ها و نهادهای دولتی و انقلابی استان خوزستان نهادینه شود.

رئیس جمعیت تحول و توسعه گام دوم انقلاب اسلامی خوزستان تاکید کرد: فلسفه وجود دستگاههای اجرایی ارائه خدمت به مردم است، بنابراین خدمت با محوریت عدالت و مبارزه با فساد باید در دستگاهای اجرایی استان استمرار یابد.

صالح راد با تاکید بر اینکه تجربیات چهل ساله نظام اسلامی نشان می دهد که مقابله با فساد با برخورد قهری امکان پذیر نیست، گفت:  باید فرایندهای فساد آور از سوی مدیران دستگاههای اجرایی مشخص و نسبت به اصلاح آنها اقدام شود.

وی افزود: جلب اعتماد عموی با شفافیت سازی عملکرد مشکلات پایه های نظام اسلامی را در برابر توطئه های دشمن حفظ و تقویت می کند.

رئیس جمعیت تحول و توسعه گام دوم انقلاب اسلامی خوزستان از همه مسولان استان خوزستان خواست نسبت به عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب در استان اهتمام ویژه داشته باشند.

صالح راد همچنین از نماینده ولی فقیه در خوزستاو امام جمعه اهواز، استاندار خوزستان و نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و تمام مدیران ارزشی و ولایی خواست که در عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که یک منشور حکومتی مهم و یک نقشه راه و چراغ حرکت نظام است اهتمام ویژه داشته باشند و جریان انقلابی که در استان در حال فعالیت برای تبیین این بیانیه است را مساعدت و یاری کنند.

رئیس جمعیت تحول و توسعه گام دوم انقلاب اسلامی خوزستان  در پایان با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مورد اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب و اجرایی شدن آن در دولت سیزدهم از مدیران استان خواست نسبت به اجرایی شدن این بیانیه و اهداف آن در ادارات استان اهتمام کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.